Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Min Dust var likadan kan jag trösta dig med. Han trodde seriöst att domaren skulle äta upp honom. På nästan varje tävling! Helt galet. Hur tidigare ägare lyckats tävla fälttävlan med den hästen är för mig en gåta, han var ju rädd för allt! :p
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tihii fick några bilder på KC från förrförra ägaren idag :)

30291726.jpg


30291725.jpg


Jag tycker han är så mkt stiigare nu, men det kan hända att jag är partisk ^^

29890883.jpg
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det är du inte alls ;) :angel: isåfall är jag också det! :love:


knapp
imorgon åker Ravve tillbaka till sin ägare.

OCH IDAG HAR JAG RIDIT dressyr!!!!!!!!!! :bump:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men visst är det irriterande! :devil: Ferro har tävlat sedan han var 7 år (är nu 12) och upp till MVS och han är skraj för dommarbordet...? eh?? :confused: Jag har planerat att inför meetinget på hippo att åka in på Fredagen och rida på den färdiga banan. då får mamma och lillebror sitta vid dommarbordet och hålla på och greja så att han får vänja sig då, och inte under helgens tävlingar. Förhoppningsvis går det bättre då. :crazy:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Han är verkligen fin!

Osynlig text för att inte bli halshuggen:
Och särskilt för att vara fd. travare ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hoppas att resan hem går bra :) Är det på nån av de potentiella medis-hästarna du har dressyrat?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jajjamen, det var på fullblodet. Ska rida igen på söndag, men då mys i skogen och jag längtar redan!! :) Så nu är det ju bara att sätta igång och vara medis istället..
Känns lite konstigt, men tror det blir super bara man vänjer sig!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det är ganska mkt tjaffs, men kortfattat: han är inte den han sas vara, och det fungerar inte. Varken mellan han och jag eller jag och ägaren!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men visst är det irriterande! :devil: Ferro har tävlat sedan han var 7 år (är nu 12) och upp till MVS och han är skraj för dommarbordet...? eh?? :confused: Jag har planerat att inför meetinget på hippo att åka in på Fredagen och rida på den färdiga banan. då får mamma och lillebror sitta vid dommarbordet och hålla på och greja så att han får vänja sig då, och inte under helgens tävlingar. Förhoppningsvis går det bättre då. :crazy:
Ja det låter som en bra idé!! Så kan dom sitta och tjoa o tjimma lite så kanske han glömmer det läskiga till tävlingen.
Sjukt irriterande är det iaf!!

Jag minns i Vännäs tror jag det är, där de har 2 hästar på långsidan ridhuset? Och om det är där de har som "hål" i sargen längst ner i högra hörnet bredvid dommaren. Och dom skulle Dusty inte gå förbi ALLS. Typ.

Ärthjärnor kan man tycka ibland!:angel: :love:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha :)

Va tråkigt att det inte funkar me Ravve...
Men det verka lösa sig till det bättre nu va? :D

Modett Tack
Haha ingen fara :)

Krockodil
Jag är faktiskt jätteförvånad över att KC inte brydde sig mer om domarn under själva programmet , just när jag red in på banan så ville han itne alls gå i närheten och det är väl iof itne så konstigt, det var hans tredje gång innanför staketen någonsin och förra gången var för 1½ år sen...
Det låter som en bra plan att fara dit och vänja honom :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Var finns fullblodet då, samma stall? Ja kan tänka mig att det är lite konstigt att vara medis, när man har haft häst själv länge. Sist jag var medis var nog.. 2001. Och det funkade jättebra, red flera superfina och välutbildade hästar med toppenägare. På så vis får man det gottaste av hästeriet :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Man fy vad trist att det blev så, men det verkar ju som sagt lösa sig ändå.:)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja bägge hästarna är i samma stall, så jag tror att det kommer att bli kanon ändå! :)
Så blir väl 2 hästar och totalt 3 dagar i veckan, samt när de vill åka bort och så förstås! :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Guld! Och du vet väl att vi alltid vill se bilder..? ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hehe, jag ska se om det finns nån som vill fota ;) är ju svårt när man är själv i skogen :p och inte vill jag visa upp min skitdåliga sits heller, så då får ni vara snälla och ignorera den! ;) :angel:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Äh, jag sitter som en påse skit själv nu för tiden. Ska väl bli ordning på det nån gång (hoppas jag..).
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja man lägger sig verkligen snabbt till med olater när ingen kollar på en och när man bara ridit i skogen. Insåg att sist någon kikade på mig när jag red var nog typ våren -05. Och jag har fasiken inte ridit dressyr på ridbana sen januari -08. :angel:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Och jag är nästan i samma klass, otittad sedan vår/sommar -06 :cool: Illa, illa..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det är ganska mkt tjaffs, men kortfattat: han är inte den han sas vara, och det fungerar inte. Varken mellan han och jag eller jag och ägaren!


Nej helt klart var han inte den han sas vara, hjälp så jobbig. Känns mycket skönt att de kunde hämta honom så fort. Men det blev stressigt för C iom. att jag krävde att skulle ut redan igår och inte på sön.

Kicki :laugh:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 213
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 804
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp