Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jo, verkligen. Ni lyckades tima in flytten bra :)

Vi hade ju en på gång som du kanske minns men hon tackade i slutändan nej till platsen. M har inte nämnt något om att det ska finnas nån ny på väntlistan just nu. Men vi får se :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Nu har jag pratat med ägaren och på tisdagkväll ska jag iväg och prova!

Haha, det var så roligt när hon beskrev hästen, för det lät ganska exakt som älskade gamla åsnan:love:

För den delen ska jag och hon som köpte honom av mig (hon sålde ju honom vidare sen) åka och hälsa på honom snart hade vi tänkt, ska bli superkul att få träffa honom igen:D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hur har det gått för Burre i "nya" stallet då?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Han verkade lugn när jag lämnade honom där vid lunchtid igår, fast det kan ju bero på att han stod med snö som nådde över magen på honom. Inte så lätt för honom att springa runt och vara orolig :p.

Jag hann inte tillbaka senare på eftermiddagen som jag hade tänkt, blev fullt upptagen med att göra restuppgiften för den obligatoriska grupphandledningen jag missade iom stallflytten (39 sidor PM för C-uppsatser... och alla ska gås igenom och kommenteras på) samt att jag fick göra mitt bästa att trösta min mamma som var tvungen att låta avliva en av deras katter igår. Så blev hektiskt som sjutton. Men jag tar det som ett gott tecken att jag inte hörde något från stallet under hela kvällen. Får se om han verkar lugn när jag åker ut idag.

Hur går det för dina ligister då? :D Har de hållit sig inne i hagarna?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Spännandeee! Var står hästen?

Ja, det ska bli kul att få komma upp på hästryggen igen.. tror inte jag ridit sen i november:)

Hästen står i mitt gamla stall, perfekt eftersom jag inte har bil och lokaltrafiken går ju där:D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Såhär långt åtminstone, får väl se om de är där nu när jag kommer hem från jobbet också. Illa vore det väl annars. Men det ska väl snart börja vara "hemma", får man hoppas.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Guld! Någon häst du känt sedan innan eller?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Aha aha. Blir intressant att höra hur det gått, iallafall!

*kl*
Första hagrivningen igår. Delar av övertråden nere, men hästarna stod oskyldigt i hagarna. Antingen var Akilles bara Akilles, och rev tråden helt enkelt för att han kunde, eller så kanske hantverkarna som fixar vattenskadan i garaget skrämt dem och så fick tråden sig en omgång av bara farten. Till exempel hade de dragit ett rör för avfuktaren genom fönstret och typ in i Akilles hage.

Får hoppas att den som rev hagen fick sig en ordentlig smäll åtminstone, så att det inte sker igen i första taget.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Vi har flyttat nu, så det har varit rätt fullt upp. Hästarna flyttade i torsdags, är fortfarande nervöst att lämna dem där. Förklarar varje morgon att jag är tacksam om de väljer att stanna kvar en dag till. Nu har jag fått riktigt bra el i hagarna, men man vet ju aldrig - än har inte stallet blivit "hemma" och "tryggheten" så vore hemskt att komma hem och se två tomma hagar :crazy:


Vad kul att ni har flyttat in! :laugh: Hoppas att pållarna "inser" hur bra det är att vara kvar i sina hagar när de är ensamma hemma! ;)

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Skulle inte du ha sovmorgon ? :angel: ;)
Vilket underbart väder för en ridtur idag!!! :love: vilken energi man fick efter att ha startat morgonen såhär!! :bow:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

I hagen finns ju gott om käk, så man kan tycka att det borde vara en god anledning till att stanna ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Skulle inte du ha sovmorgon ? :angel: ;)
Vilket underbart väder för en ridtur idag!!! :love: vilken energi man fick efter att ha startat morgonen såhär!! :bow:


:D Allt som man sussar efter kl. 05.00, är sovmorgon! Har ju lite svårt att sova jättelänge på morgonen men lyckades hålla ihop ögonlocken till framemot åtta-tiden, skönt som bara den! :laugh:

Är superhärligt med sol, känns att vår-vintern börjar på komma. :love:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja mat brukar ju vara ett bra knep för att hålla pållisarna på plats. Vi har det omvända problemet med vår NF, iom. att han är en fångis så har en ett specialodlat grovfoder samt att det är begränsat. Inte poppis alls eftersom han "svälter" så ohyggligt och raglar omkring i hagen av utmattning och näringsbrist. ;)

Han har ju upptäckt att det går att mixtra med handtagen iom. att det inte är full fräs på strömmen, vilket gjort att vi har fått sätta upp järngrindar för nötkreatur framför insläppet. Blir ju katastrof om han kommer ut och sveper i sig det andra grovfodret som ligger i påsar utanför hagarna. Och äta snabbt är något som han är bra på.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hähä, utsvultna ragglande ponnysar är inte att ignorera :D Mihloo har ju fått en präktig kagge, som inte lär bli mindre av att få mumsa en massa hö dagarna i ända. Tack och lov så har då ingen av dem haft fång, och ska väl inte få det heller får man hoppas. Känns ju för mig som ett ponnyproblem, även om man hör talas om stora kusar med fång ibland.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jo det är ju mest ponnys som drabbas av fång, isynnerhet de "tjocklagda". Chicko har inte haft en mager minut i sitt liv. Men själv anser han nog att han är för smal, snar inpå vanvårdad. ;)

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja han svälter ju nått så fruktansvärt enligt honom själv. ;) Och så jädra nöjd han var när han hade lyckats smita ut och äta massa! Och sur när man tog honom från påsarna, det var inte populärt! :angel:
Knasponny, men söt är han! :love:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Staaaackars Chicko :cry: Hoppas någon ser det och anmäler :mad:






:D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja han svälter ju nått så fruktansvärt enligt honom själv. ;) Och så jädra nöjd han var när han hade lyckats smita ut och äta massa! Och sur när man tog honom från påsarna, det var inte populärt! :angel:
Knasponny, men söt är han! :love:

:D Ja han har ett bedrövligt liv. Och middigsmaten består av trist halm med lite gräsinblandning....

Kicki :laugh:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 213
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 800
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp