Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Oj, det låter som att du har det du gör! Och grattis till graviditeten:laugh:

Jag ska faktiskt ut och njuta av det fantastiska vädret från hästryggen idag igen, nu är det alldeles för länge sedan sist (läs 1½ vecka:D)

Jo det har varit en hektisk februari och mars verkar inte bättre. Men det ger nog med sig, mycket av göromålen är ju för att vi nyflyttat och det är en övergående fas :laugh:

Mysigt att rida, hade jag gärna gjort idag men det blir att laga kalasmat istället hela dagen och ta emot gäster som dräller in en efter en och ska ha husvisning. Man börjar kunna "the grand tour" vid det här laget, ger dem snart en bandspelare och säger -äh gå runt och kolla själv :D

Jag känner igen det där... Man ska itne börja tänka på hur mkt det är an måste hinna med då blir man bara depp :S

En kompis har fotat :)


Precis, för då kommer man även på allt man inte hinner med!

Kompisen kan få komma och fota mina med :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Meneh, nu tycker jag att det har varit lite dålig fart på tråden! Om till och med jag, med mitt fullspäckade schema lyckas klämma in några inlägg så.. ;)

Och apropå det så var ju en Bukefika hos mig under mars utlovad. Sista helgen i mars (27-28) är enda tomma helgen i planeringen. Någon som kan då? Eller ska vi skjuta upp det?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, jag kan skriva lite bara för att:p

Jag var och red igår och hästen är så sjukt häftig och energisk. Provade galoppombyten nere till vart 3:e men sen blev han lite för överladdad och jag kunde inte riktigt förvalta det:angel: Så då galopperade vi bara:p Han är bara så rolig att rida och att han är 18 märks inte nånstans, brallar och busar mest hela tiden:p

Ni ska nog inte försöka anpassa ett bukefika efter mig, jag inser att mitt schema är ganska fullsmockat de närmaste helgerna. Men visst hade det varit kul att vara med!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Den helgen borde kunna funka för mig som det ser ut nu. För jag tror att jag kommer hem från fjällen på fredagen eller så stannar jag över helgen med, beror lite på vädret och hur länge jag känner mig bekväm med att kompisen åker och tar hand om katterna o så.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ojoj, jag skäms. :o Har inte skrivit på evigheter. Men jag har varit upptagen med detta: :D

http://www.youtube.com/watch?v=r7xWnnau3Yk

Tävlingssäsongen drar igång nästa helg och det är träääääning som gäller! Helt underbart att solen och lite plusgrader dök upp och jag hoppashoppashoppas att det inte kommer bli svinhalkigt att köra transporten... :crazy: Som sagt så är tävlingen i princip allt jag kan tänka på just nu. :p
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Kan inte den 27e, ska på 100-års kalas då. Men den 28e borde gå bra!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ooh, inte illa! Låter röjjigt ;)

Liten lista då på vilka som kan, så ser vi vad det blir av det i slutändan:

27/3
Safira
Modett

28/7
Safira
Bollen
Modett

Kanske vid 13-tiden? Då hinner man äta lunch innan om man vill, och återhämta sig till middagen?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jisses vad du rider fint. Sitter här och kollar och blir riktigt avis, tänk om jag kunde få rida lika fint. Pållen ser ju kanonfin ut med som vanligt.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Meneh, nu tycker jag att det har varit lite dålig fart på tråden! Om till och med jag, med mitt fullspäckade schema lyckas klämma in några inlägg så.. ;)

Och apropå det så var ju en Bukefika hos mig under mars utlovad. Sista helgen i mars (27-28) är enda tomma helgen i planeringen. Någon som kan då? Eller ska vi skjuta upp det?

Vad trevligt! Jag kommer gärna om det är den helgen. :laugh: Ska bli kul att få se ditt nya hus.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ooh, inte illa! Låter röjjigt ;)

Liten lista då på vilka som kan, så ser vi vad det blir av det i slutändan:

27/3
Safira
Modett
Invinciblestables

28/7
Safira
Bollen
Modett
Invinciblestables

Kanske vid 13-tiden? Då hinner man äta lunch innan om man vill, och återhämta sig till middagen?


Vid 13-tiden blir bra, då hinner jag alla måsten utan stress. ;)

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag gratulerar så mycket, vad roligt! :laugh: När kommer den lilla bäbisen?

Kicki :laugh:

I slutet av juni enligt "beräkningarna", två veckor tidigare om jag får bestämma själv och antagligen två veckor senare enligt Murphys lag :angel:

Har redan börjat bearbeta sambon om att lilla sonen behöver en shettis :D Och gärna en som den svarta skönheten som vi fått se i tråden :d Förstå vilken chick-magnet han blir, med en egen ponny! Alla tjejerna kommer vilja hänga med honom efter dagis. (Sonen alltså, inte sambon får vi hoppas ;))
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

I slutet av juni enligt "beräkningarna", två veckor tidigare om jag får bestämma själv och antagligen två veckor senare enligt Murphys lag :angel:

Har redan börjat bearbeta sambon om att lilla sonen behöver en shettis :D Och gärna en som den svarta skönheten som vi fått se i tråden :d Förstå vilken chick-magnet han blir, med en egen ponny! Alla tjejerna kommer vilja hänga med honom efter dagis. (Sonen alltså, inte sambon får vi hoppas ;))

Jo det blir ju sällan som man vill! :D Man det är ju bra om man slipper "skutta" omkring höggravid i värsta sommarvärmen. Det är ju tillräckligt svettigt och varmt när det är minusgrader. ;)

En shettis är ju ett måste, helt klart. :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jisses vad du rider fint. Sitter här och kollar och blir riktigt avis, tänk om jag kunde få rida lika fint. Pållen ser ju kanonfin ut med som vanligt.

Tack vad glad jag blir! :laugh:

Idag var det en bra dag! Jag har ÄNTLIGEN hittat en hovslagare till Ferro! Efter hur många kris-samtal till någon okänd hovis som kunde ryck in den gången men inte fortsätta till hovisar som inte gjorde jobbet bra, har jag hittat den rätta! :banana: Hon var bara så perfekt! Underligt hur glad man kan bli över att någon tar bra hand om hästens fötter... :angel: :rofl:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

AAhH! :eek: Vilken chock jag fick idag!!

Fick ett brev från svenska ridsportförbundet/västerbotten att jag var en av de som blivit nominerad till årets Nykomling 2009! Stod sedan på distriktets hemsidan att jag var en av tre som gick vidare till final och ska infinna mig på prisutdelningen den 19 mars under roadshowen på folketshus. Haha! Jag vet inte om jag ska skratta eller bli väldigt nervös! :crazy: :rofl: :banana:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vad roligt, grattis! :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Kul! Var glad istället för nervös, det är ju inget du "kandiderat" för utan en ren bonus, så bara att suga i dig göttat över att bli nominerad :D Och du vet ju vad alla Oscar-nominees säger, "äran ligger i att bli nominerad"!
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 213
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 786
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp