Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Grattis, vad roligt! :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tack allihopa! :bow:

Kul! Var glad istället för nervös, det är ju inget du "kandiderat" för utan en ren bonus, så bara att suga i dig göttat över att bli nominerad :D Och du vet ju vad alla Oscar-nominees säger, "äran ligger i att bli nominerad"!

Haha! Ja folk i stallet har också skämtsamt dragit liknelser till oscarsgalan och undrar vilken klänning jag ska ha och vilka jag ska nämna i tacktalet. :rofl:

I alla fall, är det någon som ska gå på Roadshowen, FRAMGÅNGSRIK TÄVLINGSRYTTARE den 19 mars? Den är ju gratis, man måste bara ha löst licens för i år. Vi är ett gäng från stallet som ska dit. Alltid lär man sig något. :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Licenslöst var det här, och eftersom det ska födas barn jävlat mitt på året så lär jag nog mest troligt inte lösa nån heller :angel:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag är ju också utan licens, och kommer troligen inte att lösa någon heller eftersom jag inte lär komma ut på några tävlingsbanor än på ett tag..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

19 april ar den! :) Jag hade garna velat men fyller jamt den dagen och gar jag pa "hastkurs" kvallen jag fyller ar far man val galen-stampeln. :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ups... Förvirringen är total! :o 19 April ska det så klart vara. :D

Haha, mina vänner har nog redan stämplat och märkt mig med en galen hästtjej skylt för resten av livet vid det här laget. :rofl:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jodu, man ses nog som lite kufisk och galen ibland med det här intresset hos icke-invigda..

Fast har även upptäckt att folk tror att mycket tar mer tid än det faktiskt gör. "Jo men Modett, hon måste ju gå upp jättetidigt varje morgon för att hinna mocka och motionera hästarna innan jobbet. Och mocka gör hon ju flera gånger om dagen". Mjäe, tar väl typ en kvart på morgonen att gå ut, ge lite kraft, slänga på ev täcken och släppa ut i hagen tillsammans med höet :D

Och sen, på samma gång, häpnar (vanligtvis samma..) folk över sånt som jag kan tycka är självklart. "Va, har du hästarna ute på VINTERN också? Men dom har ju ett fint stall?!" eller varför inte "Va, måste dom skos VAR ÅTTONDE VECKA?!" :eek:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha! :rofl: Ja och sen när de får höra vad det kostar så blir går de från att tro att man är smått galen till helt sinnessjuk! :p "VA? Det kostar ju mer att ge hästen ett bo än att betala lägenheten varje månad!" :rofl:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Yay! Bara hela YNKA 2,5 månader!! :rofl:

KL
Nu är i alla fall årets första tävling avslutad. Jag överlevde trotts brutna revben. Jag lär ju inte kunna gå i morgon, än mindre andas. Tror ni dom på akuten tycker man är knäpp om man kommer dit och säger att man tror att man bröt revbenen i Fredags och sedan tävlat dressyr hela helgen?? :angel:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Oh ja, nog har mången ögonbryn skjutit i skyarna över pengarna man lägger ner. För att inte tala om kommentarerna i stil med "men kan du inte sko dem själv?!". Jo, jag kan. Men jag vill inte. Jag vill ha en utbildad och duktig hovis och betalar för det!

Haha, brutna revben?! Vad har hänt? Menäääh, de gör väl ändå inget åt brutna revben så pallar man att tävla.. :angel: Red ju själv dressyrprovet på RIK0-an efter att ha ramlat av och fått hjärnskakning två dagar innan samt att ryggen fått rejält med stryk = fick gå med myrsteg. "Du sitter lite snett, men bra gjort efter vurpan", skrev domaren :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag gjorde värdens underligaste vurpa. Jag skulle städa bilen och drog ur dammsugaren till garageuppfarten. Där halkade jag på isen och föll rakt på dammsugaren. :angel: Var på akuten idag och röntgade mig. Två frakturor på två revben. alltså fyra frakturor sammanlagt. :( Ajaj! Dessutom är jag förkyld och varj gång jag hostar så känn det som om revbenen går av på nytt. :cry:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Aoo! Närmaste jag kommit brutna revben var när jag skulle ta ut en ponny en gång och han var rädd för elen i grinden = hoppade rakt på mig så jag föll och trampade mig på bröstkorgen. Kunde knappt andas hela den dagen, jisses vilken smärta. Men inget brutet!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Den 27 mars är jag ev. upptagen då det är Bullmarksdagen och vi blev tillfrågade idag av affären att komma dit med ponnysarna i år igen. Ponnysarna var där förra året och den äldre ponnyn fick då vara ponnyridningsponny och shettisen var med som sällskap. Inget är bestämt än men tänkte att jag flaggar för det redan nu med tanke på fikat.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja hur har du kunnat göra det :eek:

Nu vill vi veta vem du är, och hur du har kunnat missa denna + två föregående trådar ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vi kan väl göra så att vi spikar eller "drar ut spiken" i början på nästa vecka, är ju roligast om många kan vara med. Blir vi för få så är det inte värre än att vi försöker hitta ett nytt datum, vi har inga planer på att flytta :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det låter som en bra plan. Ifall jag inte svarar då beror det ju på att jag är i fjällen och inte har tid att sitta vid internet men jag är hemma igen på torsdag kväll och ser ju då vad ni har bestämt :)
Nä skulle ju vara jobbigt att packa ner allting igen och börja om från början med en flytt, riktigt så roligt är det ju inte att flytta.
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 213
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 786
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp