Bukefalos oseriöst?

Sv: Bukefalos oseriöst?

Det är ju ett forum, med allt vad det innebär. Det är väl lite som i verkliga livet, man kan inte döma en hel stad eller ett helt land efter några få personer, alla är individer och det går att hitta alla typer på de flesta ställen. Och åsikter och tips hör man från alla, hela tiden, runt en. Man får ju välja vilka man lyssnar på och vilka man ignorerar/inte håller med. Skillnaden på ett forum är väl att man har möjlighet att läsa så många olika människors åsikter, erfarenheter och kunskaper, såna man inte skulle komma i kontakt med annars. Och att man kan läsa vad personer skrev om saken för ett år sen, svårare att gå tillbaka i minnet på samma sätt. ;)

Sen finns det säkert de som inte riktigt klarar av att vara på ett forum för att de tar mycket för hårt, läser saker med en hårdare ton än vad det skrivits i och tar saker personligt, framför allt... Dock förstår jag inte hur de personerna klarar sig ute i verkliga världen heller, för där brukar det kunna vara betydligt värre och inte lika lätt att "skita" i vissa personer på samma sätt som man kan på ett forum.
 
Sv: Bukefalos oseriöst?

Det intressanta här också är hur olika vi kan uppfatta användarna här! :)

Amningstrådar där ja, jag har läst några och blir helt chockad varje gång! :nailbiting: Eller sova-trådarna! De är nästan likadana. Eller var på den tiden jag var där och det är många år sedan nu. Jag insåg att jag nog klarade mig bättre utan dem som nybliven mamma :D
 
Sv: Bukefalos oseriöst?

Det beror på vad du menar med seriöst?

Bra fråga! Ärligt talat är jag osäker men antar att det handlar om tilltron. Hur faktamässiga inlägg som görs. Attityden hos bukemedlämmarna.

Tänker att det är ju rätt skönt med lite inte hysteriska allvarliga trådar jämt å ständigt. Utan just blandningen mellan väldigt allvarliga trådar å rent flum.

Vet inte riktigt vad hon menade faktiskt men som jag uppfattade det att när man frågar kan man gå dryga svar eller rent av svar som inte är verklighetsförankrade alls. Men det var tal om annonser och sen kom vi in på just forumsbiten och då hävdade hon att det var som en hönsgård. Sen börja vi prata om nått helt annat.

Fast nått vettigt måste det ju va samtidigt. Skulle inte stå ut med vissa andra forum.
 
Sv: Bukefalos oseriöst?

Tänke på detta idag när en vän till mig sa att det bara är ett gäng idioter som hänger där (dvs här).

Du frågade inte om vännens definition av "idiot"?
En del är snabba med att använda kraftuttryck och just idiot-uttrycket verkar för många vara universalt.


Men då visste hon väl inte att jag skriver här ibland med. Kände att jag skulle kunna göra nått vettigare men tycker om alla disskutioner om vitt skilda slag. Kanske borde läsa mer böcker istället? På nått mysko sätt känns detta mer socialt än att sitta framför en bok.

Eller interagera mer irl ;)


Jag slösurfar en del på Buke, gärna när jag ändå är på gymmet och bättrar på konditionen.
Det är ett rätt skönt forum men jag uppfattar det, genom sina användare, smalt och väldigt östrogent.

Flashback är mitt hemmaforum, passar bättre sett till bredd och tolerans.
 
Sv: Bukefalos oseriöst?

Det är nog som med alla forum 50-50. Det är svårt att bestämma vad som är seriöst och oseriöst beroende på hur man själv ser saker och ting. Det kryllar ju av trådar både som andra och som man själv skapar utan någon mening, men sådana saker måste också finnas kan jag tycka. Annars får jag hålla med flera ovan att det finns bra många fler oseriösa forum, det finns troll överallt och jag både hoppas och tror att de flesta här kan skilja på fakta och saker tagna ur luften eller att man åtminstonde kollar upp saken på egen hand också av säkra källor även om någon här leker låtsasdoktor eller liknande.

Som Cirkus nämnde så är ju flashback forumet något som jag också skulle ses som oseriöst, men samtidigt så är det kanske högst seriöst för dem ;)
 
Sv: Bukefalos oseriöst?

Fast när Flashback verkligen vill så ror de iland det mesta. Tack vare Flashback togs kattmördaren i Göteborg. Och killen i Lerum som dödade djur och hängde dem på stadshuset togs också tack vare Flashback. Så det finns gott om seriositet där också.

Däremot är ju många trådar där tävlingar i vem som har störst penis och eftersom Buke är ett kvinnodominerat forum finns de diskussionerna inte här.
 
Sv: Bukefalos oseriöst?

Jag tänker att de som tycker att alla är idioter har nog ganska liten erfarenhet och definitivt har de inte varit på de mer obskyra forumen. Jag uppfattar Bukefalos som ett svenssonforum, det är sällan nån driver verkligt udda åsikter här. Personligen tycker jag att det är skönt, det är för deppigt att läsa om de åsikter vissa udda existenser har.
 
Sv: Bukefalos oseriöst?

kl

Det blir väl det man gör det till. Jag är sällan inne här på senior - är mest i hästforumen. Det var för dem jag började skriva på buke.

Men vanligen är det väldigt uppstädat här tycker jag. Sällan skrik och panik, inga direkta påhopp, och relativt sällan några direkt omskakande trådstarter. Det är trevligt som socialt forum.
 
Sv: Bukefalos oseriöst?

Jag tycker bukefalos ar ganska fjantigt ibland faktiskt. Inte pa ett flabbigt satt utan mer pa ett diskussionsaktigt satt. Folk som blir helt rabiata for att man inte skriver *kl och folk som absolut maste ha allt utskrivet exakt och inte kan lasa mellan raderna. Ibland ar det som att hela forumet har asperger (inget illa menat mot folk med asperger).

Sedan tycker jag att det ar lite obehaglig stamning ibland, just for att man inte far skriva ut vad man tycker om man tycker nagot valdigt mycket. Da blir det istallet en smyghatisk och inlindad stamning tycker jag. Sadant star jag inte ut med.


Om man inte skriver ut exakt vad man menar kommer folk att just läsa mellan raderna och ibland dra hiskliga slutsatser utifrån det. När man bara har skriven text att gå på kan man inte uppfatta undermeningar som man i ett RL-samtal där man har tonfall och ofta ansiktsuttryck och kroppsspråk att gå efter.
 

Liknande trådar

Bukefalos Jag postade ett nästan identiskt inlägg i en tråd tidigare men tänkte att det nog förtjänade en egen tråd. Det kan finnas fler sätt som...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: Gunnar
·
Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 344
Senast: MiniLi
·
Bukefalos Hej! (Förlåt om tråden är felplacerad...) Ja, jag undrar över meningen bakom bukefalos. Själva forumen då :) Vad är meningen...
Svar
18
· Visningar
2 171
Senast: MM
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 217
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp