Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Lobelia - vi, det är bland annat du och jag samt alla andra här på forumet - tillsammans.
I praktiken - nåja, ge det ett försök, tänk om det är mindre svårt än det verkar?
Förklara - är en hel del som har gett utryck för att de har förstått hur vi som försökt förklara menar, även sådana som inte håller med. Fråga dem de kanske är duktigare på att förklara på ett sätt så du förstår hur vi menar.
Menar inget illa med detta inlägg, men nu orkar jag inte vrida och vända på mig längre, utan jag tackar för ordet, många insikter har jag fått på vägen i denna tråden och det tackar jag för!

Ptr

Något som gör mig mer och mer arg, ju mer jag tänker på det. Det finns en och annan här som, vad jag kan se, hela tiden slänger in ¨ved på brasan¨ och skriver att de är mobbade. Ideligen påpekar att det eller detta får ni inte skriva. Navigerar i den yttersta gråzonen för vad som är inom ramarna.
Det, om något, ställer väl till det för de som, på riktigt känner sig tilltufsade.
När det finns de som, vad jag tror av många, uppfattas som att de oupphörligen skriker mobbing och kränkning utan att egentligen mena något annat än att trissa upp stämningen och ställa till osämja, blir ju de som kanske skulle behöva komma fram också ignorerade.

Lobelia - vi, det är bland annat du och jag samt alla andra här på forumet - tillsammans.
I praktiken - nåja, ge det ett försök, tänk om det är mindre svårt än det verkar?
Förklara - är en hel del som har gett utryck för att de har förstått hur vi som försökt förklara menar, även sådana som inte håller med. Fråga dem de kanske är duktigare på att förklara på ett sätt så du förstår hur vi menar.
Menar inget illa med detta inlägg, men nu orkar jag inte vrida och vända på mig längre, utan jag tackar för ordet, många insikter har jag fått på vägen i denna tråden och det tackar jag för!

Ptr
Ja men hur ska det gå till i praktiken. Det är en sak att vilja en annan sak att genomföra. Alla duckar för den frågan. Problemet är inte att jag inte förstår förklaringen utan att det antingen inte finns en förklaring eller att jag missat den totalt.
Eller menar du att detta är hur vi ska göra i praktiken

Något som gör mig mer och mer arg, ju mer jag tänker på det. Det finns en och annan här som, vad jag kan se, hela tiden slänger in ¨ved på brasan¨ och skriver att de är mobbade. Ideligen påpekar att det eller detta får ni inte skriva. Navigerar i den yttersta gråzonen för vad som är inom ramarna.
Det, om något, ställer väl till det för de som, på riktigt känner sig tilltufsade.
När det finns de som, vad jag tror av många, uppfattas som att de oupphörligen skriker mobbing och kränkning utan att egentligen mena något annat än att trissa upp stämningen och ställa till osämja, blir ju de som kanske skulle behöva komma fram också ignorerade.
:bow:

Problemet är att det går inte ens att säga vilka som är de mobbade på buke
Eller vilka mobbarna är ,för det koms inte ihåg eller så duckas frågan,men gnället fortsätter.

Kan vi inte bara komma överens om att det finns en hiskeligt stark gruppkultur på detta forum, som inte lämnar någon som helst pardon för enskilda kanske lite svagare individer som avsiktligt eller kanske helt oavsiktligt tar steg in på för gruppen heliga marker (eller träsk) och att den här gruppen som utvecklar den här starka kulturen som präglar buke och gjort så i många år, är i ständig dynamisk förändring och de nya stackars satarna som inte pallar trycket de möter faktiskt försvinner här ifrån en efter en vilket gör den här gruppkulturen så mycket starkare hela tiden? Är det inte ganska så uppenbart vilka mobbarna och vilka de mobbade är?

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 139
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 885
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 024
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar