Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Det finns och har funnits mobbning på Bukefalos.

Det finns innegäng på Bukefalos.

Det vore inte fel om alla försökte vara lite vänligare mot varandra här på forumet, allt annat skulle tyda på viss "främlingsfientlighet" något som jag tror majoriteten vanligtvis motsätter sig.

Jag har ibland sett män fått ett onödigt tufft bemötande. Jag syftar då inte på de män som förr eller senare bannats. Även nya användare har ibland behandlats onödigt tufft.

Jag har helt klart tolkat vissa inlägg den senaste tiden som att man bett användare att försvinna från forumet. Det tycker jag är fel.

Jag vill att så många som möjligt skall trivas på forumet, alla kan dock inte alltid bli nöjda.
De som jag bannat många gånger förstår jag dock inte riktigt varför de fortsätter att återkomma.

Glömde:
Jag, moderatorerna och även ni användare begår ibland misstag. Men den absolut övervägande tiden sköter vi oss nog. Vilket jag tycker leder till väldigt mycket positivt.
 
Senast ändrad:
Begriper ni inte att ni just nu, dobbis, vallhund o Gnist med flera beter så fullständigt barnsligt och illa så det är obehagligt. Varför håller ni på såhär?
Var beter jag mig så barnsligt illa att det är obehagligt?

Är det för att jag lite skämtsamt skrev om favorisering som svar på ett annat inlägg och skrev att det går sån rundgång i sådana här trådar just nu som är så fasansfullt? Jag menar med tanke på att det är ungefär det jag skrivit i det sista. I övrigt kan jag inte se vare sig något barnsligt, illa eller obehagligt i mina upprepade förslag (i olika trådar dessutom) att om man känner sig mobbad så bör man kontakta antingen Gunnar eller någon av övriga moderatorer.
 
Det är inte något att skämta om egentligen. Har du blivit utfryst någon gång?
Ja, jag har varit det och lärt mig den hårda vägen att inte låta mobbare vinna. Att ständigt och jämt hacka på andra, tala om för dem hur saker ligger till, att förvränga vad som sägs till sin egen favör, ja, jag ser det mycket tydligt i tråden och jag tror att det är pga att jag även klart och tydligt sagt ifrån flera gånger som gjort mig till måltavla när den vi tänker på klipper och klistrar ihop från flera trådar och i trådar.
 
Ja, jag har varit det och lärt mig den hårda vägen att inte låta mobbare vinna. Att ständigt och jämt hacka på andra, tala om för dem hur saker ligger till, att förvränga vad som sägs till sin egen favör, ja, jag ser det mycket tydligt i tråden och jag tror att det är pga att jag även klart och tydligt sagt ifrån flera gånger som gjort mig till måltavla när den vi tänker på klipper och klistrar ihop från flera trådar och i trådar.
Men det är en person du skriver om. Varför hänga upp sig på vad den personen skriver?
 
Men det är en person du skriver om. Varför hänga upp sig på vad den personen skriver?
Varför finns den här och flera liknande trådar på kort tid?

Varför är det ok att en av de största mobbarna på buke tillåts kränka andra medlemmar sida upp och sida ner ivrigt påhejade av en handfull, när samma användare i flera trådar klipper, klistrar och förvränger vad som skrivs till sin fördel? Varför stödjer du det?
 
Var beter jag mig så barnsligt illa att det är obehagligt?

Är det för att jag lite skämtsamt skrev om favorisering som svar på ett annat inlägg och skrev att det går sån rundgång i sådana här trådar just nu som är så fasansfullt? Jag menar med tanke på att det är ungefär det jag skrivit i det sista. I övrigt kan jag inte se vare sig något barnsligt, illa eller obehagligt i mina upprepade förslag (i olika trådar dessutom) att om man känner sig mobbad så bör man kontakta antingen Gunnar eller någon av övriga moderatorer.

För att du gillar inlägg som bara är tramsiga och som hånar att dom fått Pm från Gunnar.

Läste du Gunnars inlägg?
 
Varför finns den här och flera liknande trådar på kort tid?

Varför är det ok att en av de största mobbarna på buke tillåts kränka andra medlemmar sida upp och sida ner ivrigt påhejade av en handfull, när samma användare i flera trådar klipper, klistrar och förvränger vad som skrivs till sin fördel? Varför stödjer du det?
Va? Jag vet inte vem jag stöttat som är mobbare? Jag är väldigt kritisk mot bla Gammelns sätt att agera i diskussioner och jag begriper inte hur labb resonerar alls. Men jag anser ändå att dom i trådar där dom för fram en åsikt på ett vettigt sätt ska få göra det utan att bli påhoppade.
 
För att du gillar inlägg som bara är tramsiga och som hånar att dom fått Pm från Gunnar.

Men lägg av, menar du seriöst och på riktigt att jag och andra inte får gilla vilka inlägg vi vill, för då är vi obehagliga och vem har hånat någon öht som fått Pm av Gunnar?? Var ju @dobbis som bjöd in till skämt om att just hon fått ett.

Jisses...
 
Ja, jag har varit det och lärt mig den hårda vägen att inte låta mobbare vinna. Att ständigt och jämt hacka på andra, tala om för dem hur saker ligger till, att förvränga vad som sägs till sin egen favör, ja, jag ser det mycket tydligt i tråden och jag tror att det är pga att jag även klart och tydligt sagt ifrån flera gånger som gjort mig till måltavla när den vi tänker på klipper och klistrar ihop från flera trådar och i trådar.
Man kan inte kämpa mot mobbing genom att mobba, då fortgår den men med ett annat objekt och hämnd är ingen bra väg att gå för någon.
 
Men lägg av, menar du seriöst och på riktigt att jag och andra inte får gilla vilka inlägg vi vill, för då är vi obehagliga och vem har hånat någon öht som fått Pm av Gunnar?? Var ju @dobbis som bjöd in till skämt om att just hon fått ett.

Jisses...
Och jag känner mig inte ett dugg hånad :up: Bara mobbad av gunnar :angel: Men det tar jag...
 
@Gnist Nä, det är tydligt att vi inte begriper varandra. Alls.
Det står ganska klart att du tycker jag är obehaglig baserat på ett fåtal av alla inlägg jag gillat i de här trådarna och ptja, det får du väl tycka om du vill, men jag har tillfört lite mer än så i de här trådarna vilket jag tror de flesta som faktiskt läst vad jag skrivit håller med mig om.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 768
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp