Buke som en liten spegel av sammhället antar jag vill vara en bra plats att diskutera på, men även umgås. Jag är kvar för att för det allra mesta trivs jag mycket bra.
När vissa ifrågasätts, påstås skriva oklart, ha fel åsikter, få sina kommentarer skämtade med gång på gång. Trotts att där är en hel del andra som inte har problem med hur det är skrivet, då blir jag trött och less på skiten!
På samma sätt som att vissa extrema åsikter inte ska få stå oemotsagda så bör inte sådant beteende få stå oemotsagt.
Kanske dags att göra en riktig räd mot när man ser något som skulle vara misstänkt, är vi några stycken så hu så mycket moderatorerna skulle få att göra, helt i onödan.
Ska vi ha ett forum som sorterar bort de som inte utrycker sig på ett sett så dessa förstår, om där är knuten, är känsliga för hur folk hanterar situationer pga sin historia mm mm. Då har vi sållat hårt. Det handlar inte om det som är enstaka , fortfarande inte. Det handlar om när det slår över till drev, grupper eller vad man nu vill kalla det.
Det är väl bara att säga ifrån, har förts fram gång på gång. Jovisst - bara det att eftersom denna typ av tråkning handlar om att sätta normala diskussionskomponenter i system så krävs det rätt stor insats att rådda i det om det ska göras rättvist.
Bättre och rimligare då att se vad som går att påverka vid källan - lite mer eftertanke innan man hakar på någon annan som ifrågasätter någon på lösa boliner samt lite mer eftertanke innan man tar åt sig när någon tex frågar vad man menar.
Att inte se att tolkningen om att man är ombedd att hålla käften eller dra någon annanstans, inte ligger nära till hands är för mig en gåta och är tyvärr något som jag med tolkar in i detta med grundbultarna i mobbning. Detta är nämligen något av det vanligaste bemötandet man få när man är obekväm och faktiskt säger ifrån.
Att inte förstå hur man beter sig av okunskap är en sak, det är ändå förlåtligt och ligger då på någon att försöka tala om det - vilket vi är ett antal som gör nu så gott vi kan. Det handlar inte om att inte bemöta, det handlar om när saker upprepar sig på olika sätt, frågasättande, krav på förtydligande osv där det är ganska onödigt, och då inte ett fåtal gånger, utan konsekvent upprepat mot någon eller ett fåtal.
Att bli uppmanad i flera trådar att låta bli att skriva för att man skrivit "så tråkigt" i någon helt annan tråd, av flera olika, i alla möjliga trådar utom den som det faktiskt berörde. Tack och lov bara själv drabbad någon enstaka gång (enstaka - inte mobbad), men sett det då och då där det dessutom upprepade sig över tid, men innehållet var inget märkligt (upprepat mot ett fåtal medlemmar - tveksamt).