Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Tror? Det skedde senast idag, ganska öppet dessutom i en tråd som vände sig direkt till @Gunnar. Innehållet, som numera är borttaget var allt annat än rumsrent.
Blir inte förvånad och det är inte jätte svårt att gissa sig till mobboffret.
Känner lite att hela denna tråden är ett skämt, har man så dålig självkänla så kanske man ska hålla sig borta från offentliga forum :idea:
Det är ju lite som att ställa sig i en stor folksamling o komma med en avvikande mening,man får räkna med motstånd,skillnaden är att här får man inte en kniv i ryggen eller en käftsmäll.
 
Nej men det finns ofta två sidor av saken. Du har ju betett dig illa mot mig men jag har valt att ignorera det. Men jag hade lika gärna kunnat rapportera det och om man då som du tycker ska ta hänsyn till att folk känner sig mobbade så hade jag kunnat säga att jag känner mig mobbad av dig. Det finns alltid två sidor
Myntet har ju alltid två sidor men man får nog även se till frekvensen också. Jag tycker man samlar på sig några exempel om man tex blir mobbad
 
Då är vi överens om att det således inte räcker med att någon känner sig mobbad, det ska också styrkas att så är fallet, att reell systematisk mobbning förekommer.
Ja som med mig som exempel då. Då jag blev kallad rasist i flera år

Men man kan faktiskt känna sig mobbad då tycker jag att även det bör utredas. Det är nog inget man säger för att det är roligt eller bara för att liksom
 
Men man kan faktiskt känna sig mobbad då tycker jag att även det bör utredas.

Om man helt och på riktigt känner sig mobbad, bör man (enligt mig då) lägga fram det -förslagsvis med bevis- till @Gunnar via pm, så att han då kan antingen utreda det själv eller konferera med moderatorstaben och i det läget tar jag för givet att de som modererar här inne för en löpande dialog med berörda personer.
 
Om man helt och på riktigt känner sig mobbad, bör man (enligt mig då) lägga fram det -förslagsvis med bevis- till @Gunnar via pm, så att han då kan antingen utreda det själv eller konferera med moderatorstaben och i det läget tar jag för givet att de som modererar här inne för en löpande dialog med berörda personer.
Men nu verkar det ju som att man inte ger respons speciellt mycket som jag uppfattade Ullo
 
Men nu verkar det ju som att man inte ger respons speciellt mycket som jag uppfattade Ullo
Det är skillnad på vanligt rapporterade inlägg och på ett pm där man beskriver, hänvisar och förklarar varför man upplever sig vara mobbad.

Pm skickade direkt till mig som moderator blir givetvis besvarade på det forum jag modererar på. Inlägg som flaggas vara olämpliga tittas på och åtgärdas utan notis till den som rapporterat inlägget.

I vissa fall så kommer en tillsägelse i tråden om användare går över gränsen för vad vi på just det forat anser vara okej.

Olika forum, olika moderatorer, olika toleransnivåer, olika regler, olika användare men jag är rätt säker på att i modereringsgrunderna är det ändå rätt lika.
 
Som medmänniska ser jag faktiskt även en skyldighet att sätta sig in i hur andra kanske känner av det man säger/skriver och agera därefter. Att läsa av en person (alltså social kompetens om man så vill) via ett forum är svårt. Därför bör man vara ännu noggrannare med hur man uttrycker sig just i skrivande form. Jag anser alltså inte att det enbart är upp till en själv hur man väljer att känna utan ens känslor påverkas av vad andra säger eller skriver hur lite man än vill. Om det vore så enkelt skulle det inte finnas någon verbal mobbing på nätet (eller någon annan stans heller antagligen).
Jag trodde jag var tydlig men det verkar jag inte ha varit. Jag har inte sagt att känslor ska rinna av. Hur jag kännerär viktig information till mig själv. Under känslan finns ett behov som inte blir tillgodosett. Det kan jag behöva få fatt i för att ändra min situation så att jag blir mer nöjd. Jag har inte heller sagt att det är lätt att vända ansvaret inåt utan jag menar att det är skitsvårt. Därav att en påminnelse kan vara på sin plats. Slutligen så var jag ense med dig att den enskilde har ansvar för hur den uttrycker sig. Skillnaden kanske ligger att jag tycker att det får vara gott nog om vi ser till att prata om sak och inte person.
 
Blir inte förvånad och det är inte jätte svårt att gissa sig till mobboffret.
Känner lite att hela denna tråden är ett skämt, har man så dålig självkänla så kanske man ska hålla sig borta från offentliga forum :idea:
Det är ju lite som att ställa sig i en stor folksamling o komma med en avvikande mening,man får räkna med motstånd,skillnaden är att här får man inte en kniv i ryggen eller en käftsmäll.

Alltså, tack för den kängan. Många har skrivit bra och tänkvärt.
Det är inte lite nedlåtande att kalla hela tråden för ett skämt.

De som inte vill lyssna kommer inte göra det ändå, oavsett hur väl flera formulerar sig och beskriver det de har upplevt.
Och då kan den som inte lyssnar gott säga att det inga problem finns, för de har inga sett eller hört.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 768
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp