Nu måste jag faktiskt protestera. Jag har läst hela tråden från början till slut, men jag har inte någonstans vad jag kan komma ihåg, sett någon varken nämna eller uppmana andra att lämna forumet! Vi är däremot många som undrat om det är så illa som vissa ger uttryck för, varför stannar man då kvar?Vem som är mogen för diskussioner på ett öppet forum - ska vi sortera medlemmar på det sättet? Vi är en brokig skara, det har vi varit inne på. Ska vi utestänga vissa, på vilka premisser då? Vilka är de som är mogna för ett öppet forum - de som tar vid sig när de känner sig trampade på - eller de som omedvetet eller medvetet trampar på andra? Eller ska vi genom att våga vrida och vända på det faktiskt ge oss möjlighet att få plats tillsammans?
Jag blir rädd var gång någon nämner att vissa skulle lämna för att de inte förstår, inte kan uttrycka sig osv!
Att en del tolka det jag skriver till min nackdel är trist, men jag försöker skriva klart och tydligt så andra inte ska sitta och tolka vad jag menar och jag önskar att andra gjorde samma sak. Problemet är ju att när jag läser en text så vill jag inte behöva gissa vad avsändaren menar, jag vill inte tolka dennes text utan jag vill läsa den som den är skriven och om jag då inte förstår vad som avses måste jag ju få fråga, utan att motparten känner sig mobbad eller tror att jag tycker illa om denne. Framförallt så vill jag ju verkligen förstå den andre så det inte behöver bli något tjafs.
Du är ju ett strålande exempel på en person som verkligen utvecklats när det gäller att uttrycka sig.