buffert inför hundköp

KisseNova

Trådstartare
Jag satt och tänkte på hur mycket buffert-pengar man behöver för att kunna köpa en hund eller som i mitt fall en valp på 10 tusen. Eftersom jag samtidigt ska ta körkort som jag ska spara pengar till en valp så undrar jag hur mycket pengar man bör ha till hunden. Givetvis är det så olika, men jag vet ju redan att jag måste köpa tillbehör och dylikt så redan där hamnar vi på säkert över 12 tusen.

Jag hoppas kunna köpa en valp i höst efter att ha kontaktat uppfödaren så har vi båda kommit överrens att jag ska återkomma när jag har mer tid och ska fokusera på körkortet först. Sen i sommar så lär det bli allt för hektiskt med jobb för att ens hinna med en valp. Vilket innebär att jag får drygt 8 månader på mig att både ta körkort och spara pengar.

(Oj då, jag inser att jag kommer få jobba mycket för att få råd till 2 projekt samtidigt ..)

Sv: buffert inför hundköp

Jag har nog ganska lite i buffert, men svarar ändå.
Min valp kommer kosta 12000, utöver det har jag ca 5000 som kommer gå till vet. kostnader (dyrare såna) lägger undan 200 där varje månad nu också.

Grejer och sånt köper jag för ickebuffertpengar.
Ska tillägga att jag inte får valpis förrän i april.

Sv: buffert inför hundköp

Jag hade runt 20.000 sparade.Hunden kostade 9.500. Efter valpköp hade jag nog 4-5000 kvar. Då räknar jag in försäkring, vaccination och medlemskap i Brukshundklubben däri också. Köpte mycket saker för pengar som inte var sparpengar.

Nu var det längesedan vi hade våran förra hund, så jag var tvungen att köpa allting nytt.

Fast han är värd varenda krona;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 717
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 507
Senast: ako
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 864
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 119
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025