Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fick det automatiskt med bilförsäkringen för många år sedan. Använder det i princip bara till bilen då det ingår räntefri avbetalning på verkstadsbesök om det skulle behövas någon gång.Ni som har mycket fritt kapital, varför har ni kreditkort?
För att det är skönt att få allt samlat på en faktura en gång i månaden och för att samla poäng och ta del av erbjudanden och få bra reseförsäkring. Amex med SAS poäng samt Coop Mastercard med coop-poäng.Ni som har mycket fritt kapital, varför har ni kreditkort?
Utnyttjar du avbetalningen något? Jag är bara nyfiken eftersom jag själv helst vill betala allt på en gång.Jag fick det automatiskt med bilförsäkringen för många år sedan. Använder det i princip bara till bilen då det ingår räntefri avbetalning på verkstadsbesök om det skulle behövas någon gång.
Tycker också det är en extra säkerhet om min plånbok skulle bli stulen och jag måste spärra mitt vanliga kort. Då kan jag handla på detta tills jag får ett nytt. Jag förvarar det alltså inte i min plånbok.
Jag har kreditkortet i en annan bank och har det mest som back-up, tex vid resor mm, om något skulle gå åt skogen/inte funka med mitt andra vanliga bankkort.Ni som har mycket fritt kapital, varför har ni kreditkort?
Ni som har mycket fritt kapital, varför har ni kreditkort?
Förra året gjorde jag det då gamla bilen hamnade mycket på verkstaden. Egentligen bara för att slippa ta av bufferten. Uppdelat klarade jag att betala summan med lönen.Utnyttjar du avbetalningen något? Jag är bara nyfiken eftersom jag själv helst vill betala allt på en gång.
Jag har aldrig betalat ränta, godkänner och betalar alltid hela beloppet varje månad.Utnyttjar du avbetalningen något? Jag är bara nyfiken eftersom jag själv helst vill betala allt på en gång.
Tror det är så att med kreditkort har man även ett extra skydd eftersom att det inte är ens egna pengar som används. Om man gör ett köp och inte får varan eller det är fel på den, så kan man, om inte säljaren löser det, reklamera även till kreditföretaget och få igen pengarna.Ni som har mycket fritt kapital, varför har ni kreditkort?
Det är extremt användbart vid köp av resor och onlineköp, en extra säkerhetsbarriär som fungerar i praktiken.Tror det är så att med kreditkort har man även ett extra skydd eftersom att det inte är ens egna pengar som används. Om man gör ett köp och inte får varan eller det är fel på den, så kan man, om inte säljaren löser det, reklamera även till kreditföretaget och få igen pengarna.
Plus att man ofta kan samla poäng och få andra förmåner.
Köper mat på Coop samt resor(reseförsäkring ingår)+ övriga dyra inköp. Får poäng som omvandlas till presentkort på Coop, så blir någon tusenlapp gratis mat per år. Har aldrig betalat någon ränta, men gissar att det är en årlig avgift på kanske 150-200 kr?Ni som har mycket fritt kapital, varför har ni kreditkort?
Ja, jag använder alltid mitt kreditkort om jag köper nåt i utländsk webbshop eller om det är en webbshop som är ny/har osäkra omdömen. Tyvärr har jag inte så hög kredit, pga låg taxerad inkomst. Hade behövt högre kredit ibland men i stället får jag göra extra inbetalningar.Det är extremt användbart vid köp av resor och onlineköp, en extra säkerhetsbarriär som fungerar i praktiken.
Jag använder den sällan i vardagen, men köper resor med det, när jag hyr bil och när jag är utomlands.Ni som har mycket fritt kapital, varför har ni kreditkort?