Jag funderar på att skaffa mig ett kreditkort. Vad har ni för erfarenheter? Vad ska man fundera på? Vilket kreditkort är bäst? Det verkar vara en djungel med olika typer av bonussystem om man betalar med kreditkortet. Är det något som är bra, eller är det mest till för att jag ska köpa för mycket och sen behöva betala ränta?
Hur funkar det egentligen, får jag en räkning på det jag betalat med kreditkortet, eller måste jag själv hålla koll och veta hur mycket jag ska betala in?
När jag skulle hämta ett paket mot postförskott här om dagen så misstog personalen mitt vanliga kort för ett kreditkort och sa att de inte tar kreditkort. Är det vanligt att inte acceptera kreditkort?
Varför jag vill ha ett kreditkort är främst för att kunna betala oväntade kostnader, om olyckan är framme och jag måste in akut med något av djuren eller så. Jag har fast jobb och har en okej buffert, men det känns rätt tråkigt att ha allt liggandes på ett bankkonto som inte ger någon ränta bara för att jag ska kunna komma åt dem direkt om något skulle hända.