Buck Newton

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: Buck Newton

men snälla nån använd hellre en oprovad egen hingst en Buck Newton

Exempel på hingstar som lyft sig själva trots inga speciella ston i börja är ju Super Arnie, Tap In och kanske Rite on Line men även Good as Gold har ni fler förslag

Är väl inte riktigt i samma prisklass som Buck Newton.....?

En hingst som hade bra resultat på sin första årgång med märrar som hade rätt låga index är ju Gentle Star. :idea:

Remiracle här på Buke har ett enögt sto.... Man tänker inte så mycket på det när man vant sig. När vi var uppe hos Gentle Star var de oroliga över att vi skulle tycka att ögat såg äckligt ut, men som sagt har man sett det förut tänker man inte så mycket på det.

Såg att dom har plockat bort ett öga på honom.
Fick visst en pinne eller nåt där förra året.

AM

Usch, sånt är otäckt. Min ena var så nära att skada ögat när hon klöv ögonlocket för ett par år sen.

Men det är ju skönt att de klarar sig med ett öga. :idea: G.S. får göra de läääänge så jag kan göra en fux till om en massa år. :D

Hej alla avelsintresersde !!!
Till diskutionen Buck Newton och om han är en bra hingst ??
Nu vet jag inte hur många avkommer han har men av resultatet på avkommer skulle jag inte betäcka med honom. Det finns alltid en orsak till att en hingst är billig .
Buck Newton är född 83 han har framtiden bakom sig
Han har gammal stam men dock väldigt bra Florida Pro- Dame cassin /syster till Elitlopps vinnaren Elma 1965 . Elma är mamma till elit hingsten Texas , mormor till Buck är Cassin Hanover som vann Kentucky futurity -57. Buck har lämmnat två miljonärer varav båda är vallacker dom är födda 94 , 95 dom bästa stona har 800-900 tusen och båda är födda 90. Buck har ett avelsindex på 97,099 nu vet jag inte vad medelvärdet ligger på , Nej jag skulle inte betäcka med honom han är för gammal med för dåliga resultat. Men som sagt du gör som du vill lycka till !!!! / Appendix

His Majesty vet säkert vad det kostar för att få ha i allmän tjänst...

8750 i bet.bevis 15000 för breeders crown (om man vill anmälla dit)1600 för cem prover sen tillkommer ju all annonsering. så lycka till;)

Annons i "hingsthållarkatalogen" kostar 6000 kr. En mindre annons i vinternumret går lös på 10-15.000:-

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 878
Senast: mars
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 449
Senast: Thaliaste
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 540
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård