Bubbelfönster

kolblakkur

Trådstartare
Har sett hus med fönster som är som "bubblor". Alltså de "putar" utåt om ni förstår vad jag menar :) Fyller detta någon funktion förutom att se vidrigt fult ut? :angel::)

Åh jag med!! Googlade allt jag kunde för ett par år sedan men kunde inte hitta någon förklaring. Såg verkligen bedrövligt ut. Dessa var mörkblå om jag inte minns fel.

Jag tror att det är ett, i mitt tycke misslyckat, försök att imitera gamla munblåsta fönsterglas.

Ja det tror jag också. Hade det varit gamla glas hade jag sagt att det är något som ska vördas och behandlas med yttersta respekt (och försiktighet... jag kraschade två när jag renoverade fönster förra året :crazy:).

Såna här glas? @kolblakkur
original-antikt-f%C3%B6nster-med-konvext-exponeringsglas-84838147.jpg

Jag sökte på konvexa fönster men fick inte heller upp särskilt bra resultat.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
803
Senast: MiaMia
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 278
Senast: Mabuse
·
Hemmet Vårt hus är litet - VÄLDIGT litet. För det mesta är jag fullt nöjd. Mindre utrymme att städa :D ! Men drömmen har väckts om att lägga...
2
Svar
21
· Visningar
1 731
Senast: bettysmatte
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka