Brusten hjulbult

Eller biltema.
En snabb sökning visar att det finns hjulbult till salu.
Fast det kanske inte är samma sorts hjulbult som den TS behöver.
Vad jag förstått är det pinnbult med hjulmutter, den är lettrad längst in för att den inte ska snurra eller falla in när man byter däck och har en krage på insidan. Har den gått av har den körts av med mutterdragare av verkstan, den är i seghärdat stål och kan omöjligt bara "gå av bara sådär". Knäckta såna blev mer eller mindre standard när folk började åka till däckverkstan för att skifta däck 2 ggr om året och verkstan körde med mutterdragare utan momentstång, vilket inte fanns på den tiden. Såna bultar har jag bytt massor genom åren på både bil, lastbil och släp av olika storlekar och det bör finnas rätt dimension men kanske för långa, men vinkelslipen är uppfunnen så det är ett icke-problem.

Jag skulle inte chansa på att åka 15 mil med en bult borta men däremot om det är gängat i navet och är bult från det hållet och jag bytt alla utom en som saknades på lagret så skulle jag inte tveka för då vet jag att dom jag bytt är nya och klarar belastningen.

• Gilla
Reactions: ptr
Gå in på "www.skruvat.se" eller Autodoc som jag handlar en hel del från och slå in ditt bilnummer och jag kan nästan lova att du får träff där.

Ja, fast jag vet ju inte om det bara är bult eller hela navet jag behöver, som @minimal påpekade ...

Oavsett, jag kommer inte att köra långt med bilen i helgen, det låter för osäkert.

Men tack alla som svarat! :bow:
Jag har aldrig någonsin bytt ett nav när jag bytt bultar och då har jag skruvat fordon, allt från cyklar till gruvlastare och stridsvagnar sen 70-talet så jag säger att ett påstående att navet måste bytas är kvalificerat skitsnack. Har du hjulbult eller hjulmuttrar? Vilken modellkod har bilen? Getz -06 räcker inte för specifik sökning utan du ska ha nåt som liknar "
  • Halvkombi 1.5 CRDi,
  • 88 Hk,
  • [TB],
  • Produktionsperiod: 2005/08 - 2009/06,
  • Motorkod: D4FA

Jag har aldrig någonsin bytt ett nav när jag bytt bultar och då har jag skruvat fordon, allt från cyklar till gruvlastare och stridsvagnar sen 70-talet så jag säger att ett påstående att navet måste bytas är kvalificerat skitsnack. Har du hjulbult eller hjulmuttrar? Vilken modellkod har bilen? Getz -06 räcker inte för specifik sökning utan du ska ha nåt som liknar "
  • Halvkombi 1.5 CRDi,
  • 88 Hk,
  • [TB],
  • Produktionsperiod: 2005/08 - 2009/06,
  • Motorkod: D4FA

Allra helst vill man ha regnumret för att kunna söka specifikt men det säger sig självt att det är too much information att be om ;)
Att den blinkar när TS kommer mot bilen är väl trevligt :love:
Å mörkgrå med, bästa färgen!

Allra helst vill man ha regnumret för att kunna söka specifikt men det säger sig självt att det är too much information att be om ;)
Att den blinkar när TS kommer mot bilen är väl trevligt :love:
Å mörkgrå med, bästa färgen!
Ja. :love: Det är nåt som hette pärlemometallic eller nåt, känsligaste jävla lacken du kan ha på en bil, blås på den och det blir en repa. Så jag blåser inte på den :)

Jä jä. Den är vackert mörkgrå och den är söt och den blinkar uppmuntrande varje gång jag närmar mig och trycker på nyckeln. Räcker inte det? :love:
Alla uppgifter som behövs står i regbeviset, bara att läsa innantill. :up:

*Fast jag vet ju inte om hon är läskunnig,,,,,,* :angel: :devil:

Precis! Försökte få den med volanger också men det kunde de inte lösa. :(

Jag har hittat vad din bil behöver:
fe3f1138f140e22b02ed56829aaa3052.jpg

Car lashes and lips :up:

Tänk, jag trodde du hade ringt och skällt igen och fått veta att du skulle ta av den blå skyddsplasten. Jag var riktigt besviken när jag köpte ny micro för en månad sedan och den inte hade någon skyddsplast alls, varken blå eller någon annan färg. Ska det verkligen vara så? :confused:
Igen? Vad har jag missat? :D

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 270
Senast: Derivata
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 652
Senast: starcraft
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
1 006
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama