A
avslutat medlemskap
Vad jag förstått är det pinnbult med hjulmutter, den är lettrad längst in för att den inte ska snurra eller falla in när man byter däck och har en krage på insidan. Har den gått av har den körts av med mutterdragare av verkstan, den är i seghärdat stål och kan omöjligt bara "gå av bara sådär". Knäckta såna blev mer eller mindre standard när folk började åka till däckverkstan för att skifta däck 2 ggr om året och verkstan körde med mutterdragare utan momentstång, vilket inte fanns på den tiden. Såna bultar har jag bytt massor genom åren på både bil, lastbil och släp av olika storlekar och det bör finnas rätt dimension men kanske för långa, men vinkelslipen är uppfunnen så det är ett icke-problem.Eller biltema.
En snabb sökning visar att det finns hjulbult till salu.
Fast det kanske inte är samma sorts hjulbult som den TS behöver.
Jag skulle inte chansa på att åka 15 mil med en bult borta men däremot om det är gängat i navet och är bult från det hållet och jag bytt alla utom en som saknades på lagret så skulle jag inte tveka för då vet jag att dom jag bytt är nya och klarar belastningen.