Brun sadel

E

_Emelie_

Hej alla! Jag ska få en ny sadel och vill absålut ha en brun! Helst jätte mörk:D absålut inte tabacco. Någon som har en brun som ni gillar och vill rekomendera? Priset bör inte vara högre än 13.000kr ;)
Tack! ps. skicka gärna bilder på träns/sadelgjord/martingal som matchar :D

Sv: Brun sadel

Dom flesta märken (om inte alla) har ju sadlar i brunt! :)

ps. det stavas absolut :o

Jo men ja undrar om nån vill rekommendera nåt speciellt märke och visa bild på sin sadel.

Jag älskar Equipe sadlarna. har en själv. Vet att det finns en lite billigare modell som ligger på runt 13 000kr! Bara älskar den, både skön och snygg :love:

Jag själv har en brun Albion Legend Comfort. Just den modellen säljs inte längre, men deras nya modeller är lika underbara de :love: Dock tror jag de ligger över 13000,- i nypris.

Är det bara splitt ny sadel som gäller eller kan du tänka dig köpa (lätt?) begagnat?

Kan också rekommendera Equipe. De har åtminstone två billiga modeller (ligger på typ 11-13000,-)
Frank Baines är också bra kvalitet.
Passier, Kieffer, Stübben har också bra kvalitet till bra priser...

Lemetex har snygg färg på sina bruna sadlar!

Hänger ju mkt på vad som passar din häst också ;) Bara för att du tycker om sadeln så är det ju inte säkert att den passar hästen. Men det vet du väl redan...

Senast ändrad av en moderator:

okej tack för tipsen. Jo klart ja vet att den ska ligga bra på hästen..

Linnea.jpg

visserligen 15.000 kr men den är faktiskt skön

expressionbild.jpg

kostar 11.000 kr o jag har bara hört bra om den

Vet att Kieffer har sadeln i brunt. Crown finns i svart och brun. De flesta sadlar finns i vanlig brun färg förutom Prestige som bara har svart och tabacco.

Om jag får säga min mening tycker jag att tabacco är den absolut snyggaste färgen på sadlar, men det är ju också en smaksak. T.ex. Prestige - Paris D, är ett exempel på en sjukt snygg sadel, med underbar färg. :) Smaken är som baken!

Jag älskar mina Prestige Paris sadlar både snygga och väldigt sköna.

Vet en MörkBrun prestige paris som är till salu.

Bates Momentum :love: kostar runt 11-12000,-
Den är bara SÅÅÅÅÅÅÅ skön!!!! :bow:

så, nu är den beställd :) blev den bruna equipe sadeln som finns på bild här över. tack för hjälpen alla.:bow:

Då får du skicka in en bild på den och pållen sen då så vi får se underverket.Lycka till i nya sadeln.

Jag vet faktiskt inte hur man lägger in bilder här :$ Ledsen.

Men jag kan säga att sadeln är helt underbar!! Älskar den såå mycket! :P
Tack allihopa för hjälpen! :):bow:

:bump:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 050
Senast: NOC14
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka