Bruksprovsresultat

Sv: Bruksprovsresultat

"lånar"

Topaasch :love:

snart är det dags för nästa favorit bland presttionshingstarna, jag håller tummarna för Freindship, Floris avbröt, men Topaasch är ju kvar.

Jag fick tre och fick välja, la den från galoppen men cissiny ville ha ut en från traven också, så jag bara tog en.

*lånar knapp*

Jag är mycket imponerad av Bleckert Boy's fina hoppsiffror - men varför går man vidare med en hingst som har fått en 6:a i HHB? Kan den ändras? Borde ju inte kunna ändras...liksom inte beroende på "dagsform" :confused:

Eller kan en hopphingst godkännas trots att han har en 6:a i typ-HHB-exteriör? Jag trodde det krävdes minst 23 i totalsumma och ingen under 7, han har ju varken eller...?

Han kan godkännas som specialbegåvning tror jag, trots låga exteriörpoäng så kan de göra undantag.

Aha - trodde de var tvungna att vänta och bli "prestationshingstar" istället.. :o

*lånar knapp*

Har ni sett bilden på Ideal Hästak? I kritiken står det "något i underhull". Fruktansvärt mager skulle jag säga.... Hur kan man komma på tanken att visa en häst i det skicket, med alla påfrestningar det innebär att gå igenom ett bruksprov? :confused:

Ja jag såg bilden, inte en muskel på hela kroppen och revbenen syns extremt tydligt :mad:

Cyklon däremot var typmässigt den snyggaste hingsten :love:

Jag är mycket imponerad av Bleckert Boy's fina hoppsiffror - men varför går man vidare med en hingst som har fått en 6:a i HHB

Ja jag förstår inte hur den siffran går ihop med kritiken?

Kollade bilderna på ASVH`s sida idag. Otroligt dåliga bilder på Don Dorn och Maloube (osäker på stavningen). Upptäkte att jag faktiskt träffat Carito BTB IRL. Han stod i samma stall som Busan när hon var på inridning.

Hej Cicciny, hade du tagit någon bild på Bleckert Boy som du kan lägga in?

Sen undrar jag om någon har lite mer info om dennes stam, det ringer inte en enda lite klocka i huvudet på mig.

*lånar knapp*

Visas ALLA prestationshingstarna ridna, även de gamla?
Är främst intresserad av Alcatraz (20 år), och ska upp och se avelsshowen på söndag. Jag funderar på att åka fredag och/eller lördag också, men det beror på om han visas uppsutten, annars får det räcka med söndag, jag är mitt i en flytt... :crazy:

Stammen till Bleckert Boy:

Colman är en Carthago-Lord-hingst född 96.

colman.jpg

Colman by Carthago, out of Rosenquarz by Lord – Marlon xx. Breeder: Kalus Meyn, Wesseln. Colman is a strikingly good-looking Capitol I grandson with a unique bloodline combination who comes from an excellent mare line. His first competitions and his first foals are very promising, indicating a successful future in Holstein.

Rocco är antagligen e Rigoletto (Ramsez) - Marlon**

Rhadames är e Raimond (Ramsez)

olgaklara skrev:
Fast jag tyckte nog att Cyklon såg skitfin ut när han var i Perstorp och tävlade

Och jag såg Cyklon i Åstorp och tyckte han var skitsnygg där också! :love: Riktig fin högställd modell.

Då kan jag väl tillägga att jag sett Cyklon på hemmaplan ( ända sedan han var 1 år) och har ÄR mycket snygg :d
Perfekt modell! :)

Håller tummarna för att de går hela vägen för honom, det ser onekligen bra ut :)

Mmm visst är det trevligt blod!

Har en annan bild på Colman uppställd i min katalog.

Bleckert Boy tycker jag är helt klart tilltalande...men jag fattar mej inte på hans siffra 6 på HHB?Det går inte ihop med kritiken....

"öppen bål med svagt ländparti och sänkt rygg.."
är väl det som ger honom 6:a på HHB (titta på bilden på ASVHs sida så håller du nog med om kritiken).

Tycker att många av hopphingstarna ser bedrövliga ut (på bilderna) och att det snarare är konstigt att de fått 8or på typ och HHB och inte mindre...

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
Avel Användningsråd för årets nya hingstar 3-åringar: Coriall 1101 En hoppbegåvning med intressant hopphärstamning som även visat prov...
Svar
6
· Visningar
1 777
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka