Bruksprovsresultat

Sv: Bruksprovsresultat

Kul att få se Brisbane!
Känner dock inte igen honom från ridhuset eller stigarna hemmavid ;)

Jag vill gärna se Irasin! Tycker att han har ett intressant möderne, och så var jag ju så svag för hans morfar :D

Glad att se att du är här - jag blev orolig när du skrev att datorn strulade... Har skickat tre till (Don Dorn, Accent och Twister). :)

Tack för hjälpen! :)

Mvh Cissi

Här kommer bilder på Capital Joy dels Cissis dels ett par till, lyckades bara göra några i slutet på filmen när han börjar bli lite trött och låg i formen ovanpå allt så dök det rätt vad det är upp en massa ränder ovanpå gångartsfilmen så det är bara några minuter i slutet som går att se ordentligt. Titta och begrunda tycker ni det ser ut som om han fått rätt betyg här 5 på traven...... :eek:
bd7.jpg

CapitalJoy7554.jpg

bd2.jpg

bd1.jpg

bd4.jpg

Fler bilder finns på DENNA SIDA

Holsteiner skrev:
Precis som med 3-års testen och kvalitetstävlan - de dömer bla. på vem som äger/rider hästen - och ser inte till HÄSTEN. Så tyvärr är det nästan lönlöst för "Svensson" att komma med en snygg och kapabel hingst, och tro att den ska bli godkänd.

Fram för prov och tester där ett antal testryttare rider samtliga hästar och där domarpanelen och testryttarna inte har en aning om varken stam, uppfödare eller ägare till hästen som visas/rids. Först DÅ kan man nog få en någorlunda opartisk bedömning. Om inte domarpanelen blivit visade vissa hästar "vid sidan av" innan, förstås...

Jag var och tittade förra året, och på tex löshoppningen var flera hingstar ynkligt oförberedda. Följaktligen hade de inte en chans att prestera efter sin förmåga, eller domarna att ge en rättvis bedömning. Utan att vara speciellt insatt var de aktuella ägarna vanliga "Svenssons", som du kallar dem. De ägare och ryttare som är "med i svängen" har naturligtvis mycket större rutin och erfarenhet, och kan därmed visa hästen på ett bättre sätt, det måste väl också spela in?

Det finns säkert befogade klagomål på att ens fina hingst inte funnit nåd inför domarnas ögon, men också mycket bittert gnäll. Trots allt är ju det här en bedömning, och därför självklart partisk och en smaksak. Vi har ju alla olika åsikter om hur en riktigt snygg hingst ser ut, inte sant? Och läser man inläggen om hur man uppfattade en viss hingst skiljer de sig ofta rejält. Däremot håller jag helt och fullt med om att hingstarna borde visas anonymt, enligt hundutställningsmodell!

Dessvärre står jag mitt i en flytt, och har troligen slängt alla gamla tidningar, som rörde rådgivande bedömning!
Men jag tänker mig att Görel har alla sina nummer kvar, så om hon har tid, kanske hon kan ställa samman lite statistik! ;) Vet att Görel gillar både hingstar och siffror! :)
Men jag tror att det borde vara ett gäng som blev rek till detta bruksprovet, därifrån..

Visst är det hingstar som köps upp, för att sedan visas här!
Så har det alltid varit, och kommer säkerligen alltid att vara!
Jag är inte den att döma om det är rätt eller fel...
Tycker att det är bra att bra individer sätts i avel.
Får man inte sova en natt, så kan man ju bara kolla upp de man inte läst något om tidigare (här hemma), så hittar man mer än man tror!

mvh

Åh, jag har alla nummer sen första Ridsport kom nån gång för 25 år sen plus allt annat man kan samla damm med så jag brukar rota själv när det är nåt spännande! Ska faktiskt kolla lite från rådgivande. Rekommenderade resp icke rekommenderade, hur många gick provet, hur många har gått vidare resp åkt ut/strukit sig. De som inte visade på rådgivande, vilken kvalitet har de osv. Hittar jag nåt spännande så delar jag med mig!

Mvh, Ann
www.stubbang.com

Tack Cissi för den fina bilderna.

Jag vill gärna se något på Don Dorn.

Kul!
Då skall jag kolla tråden, när jag kommer till en dator igen!
Gläder mig till jag kommer till "dataland" igen! ;)

mvh

gylle,
din hingst är väldigt vacker, han är mycker intressant så det är bedrövligt att de inte gillade honom.

Men det ligger nog lite sanning i det du säger tidigare, jag brukar fundera på hur resultaten skulle bli om hingstarna visades av samma person och stam/ ägare/uppfödare skulle offentliggöras efter deras bedömnig.

Men du får komma igen, kastrera honom inte.... :love:

ASVH har laggt ut bilder...på bland annat Don Dorn.

Tidigare idag låg även bilder på Maloubet...men som nu är borta igen av någon anledning?Bedrövlig bild...kanske därför?

Jag reagerade åxå på Maloubet´s bild....den var inte den bästa!

Det fanns en bild på Maloubet nu också...
Det är nog samma för den är inte alls bra... ser ut som att man har klippt in hästen till en annan bakgrund. Konstigt! :smirk:

Jag kan inte se bilder alls... :mad: Inga resultat heller, det kunde jag igår. Blir tokig!
Kan det bero på att de uppdaterar eller så??

Jag har också fått en del bilder av cissiny. Tror att Shady lagt ut alla utom en, så den kommer här!

Topaasch
topaasch.jpg

Liknande trådar

• Låst
Avel Användningsråd för årets nya hingstar 3-åringar: Coriall 1101 En hoppbegåvning med intressant hopphärstamning som även visat prov...
Svar
6
· Visningar
1 777
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross