Bruksprovsresultat

Sv: Bruksprovsresultat

Jätte grattis till dig och Jarrah, var något jag hade på känn det här. Är så glad för din skull.

ja jag vet det. Jag tycker bara att det är bättre at försöka bredda avelsbasen än att köra samma koncept

Och Fille, titta en oxer! ;)
Helt bedårande!

Jag hade i princip bestämt mig innan, men ville passa på att kolla med egna ögon att han inte var inkorrekt i benen på samma sätt som min egen. Det var han inte. Tycker dessutom att det var kul att se honom i normalkondition och inte i full tävlingskondition som han varit de senaste gångerna jag sett honom. Nu gjorde han inte alls ett lika tungt intryck som han gjorde för tre år sedan när jag såg honom sist.

Vad gäller Okeanos så tyckte jag att han hade mera tryck i bakbenen än vad jag minns att Briar har. Tyckte han var trevlig och att det var rätt att godkänna honom.

TooFatToFly skrev:
Hon sa att man inte pressar en så pass ung häst till piaff och passage, att skritten nästan var förstörd pga dålig ridning men att det kunde bli en bra häst om han fick rätt träning.

Ja det finns en lång tråd på dressyrforumet om just detta, men där var det tydligen bara jag och ett par till som tyckte ridningen var fel.
Och testryttaren nu då oxå.......... :devil:

Synd att det inte ligger några bilder på Jackaroo på ASVHs sida...hade varit kul att få se!Inga bilder på de äldre hingstarna alls heller....lite tråkigt.

Grattis!! Fantastiskt roligt :)

Senast ändrad av en moderator:

Ja men jag väntar...hihi...känn dej inte stressad...*stamp**stamp**stamp*

Jag har blider på de flesta hingstarna som gick fas II + de älderhingstarna, tyvärr är den lite suddiga men om det är nån som vill ha på nån spec. hingst så pm:a mig.

Grattis Jarrah

Det var kul att höra.
Skulle även vara kul att se några bilder på prestationshingstarna om någon har. :bow:

Min magkännsla sa något, och i detta fall besannades det. Tycker det är sååå kul. Kan ju bara säga att Jarrah står högst på min lista fortfarande. Från byta häst tråden. :d

Han var ju jätteläcker - kul att fota! :)

Önskar att jag haft tid att åka ner och titta (och fota) fler hingstar, men ibland blir det ju mycket på en gång! :)

Förresten, apropå Okeanos, min kompis påminde mig om att jag faktiskt sett honom riden för ca två år sedan. Han reds då av uppf/äg och rörde sig superhärligt, bra bakben! Jag gillar honom skarpt! (Det gjorde jag ju redan när jag såg honom longerad första gången). Hoppas att han får många ston. :)

Jättegrattis också till Jarrah! Jackaroo är jättefin, bilder på honom tog jag ju i Helsingborg i november om nån vill se.

Mvh Cissi

Liknande trådar

• Låst
Avel Användningsråd för årets nya hingstar 3-åringar: Coriall 1101 En hoppbegåvning med intressant hopphärstamning som även visat prov...
Svar
6
· Visningar
1 777
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka