Bruksprovet 2012 (ASVH)

Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Ursäkta en ödmjuk fråga från en forumrookie, men vad innebär ordet "knapplån" ?:confused:

Tack för alla fantastiska bilder och filmer! Det funkar verkligen JÄTTEbra att plugga i bruksprovstider ;)

Man svarar ingen specifik utan tar bara första bästa svarsknapp man hittar och skriver :D

Han som visar hingsten 4Given har tydligen vunnit farmen skärgården... Lite kuriosa :D

Det var Zidane, fux e. Silvano. Fast den var rätt fin egentligen. Sista gången den var med var den såld och visades av någon annan.

Fast Zidane hade väl inte så märklig stam? 4given är ju mer udda i så fall, undrar som flera andra vad Donnerfly gör där?

Lite som Isac som var med förut, nu blev ju det uppenbart en bra individ, men det blir ju jättesvårt att avla på en sån häst, hur bra den än är.

Ja, den gillade jag. Tycker Zidane var en av de bästa som 3-åringarna det året...
http://youtu.be/c9qcaVSFt_k
Den finns nu i Frankrike (ägs av en svenska) och var tvåa efter Woodlander Farouche i en klass för 6-åringar i veckan.
En blivande stjärna helt enkelt.:D

Fast många av de utlandsfödda hingstarna som är populära har också blandad stam och då är det få som klagar...men det kanske är för att man inte vet om att det är så?

Finns det ett max för hur många gånger man får delta?
Det är väl upp till varje hingstägare?

Zidane deltog som 3-åring (då fick han fin kritik), som 4-åring och som 5-åring (då han gick vidare till fas II).

Oj, jag verkar ha blandat ihop Zidane med någon annan häst, sorry! Det var också en fux men inte just den där. Zidane har ju en mer "normal" gångartsstam ja. Jag kan också ha fel om max antal försök, vet att det är så i Finland där jag kommer ifrån, eller var det förut iallafall. Sorry sorry - trött och förvirrad as usual.... :o

Ja, det är många med blandad stam, särskilt gågartshingstar som har väldigt mycket hopphästar i sig, tänker t.ex. på kwpn-hingsten Jazz. Hur det funkar vet jag inte riktigt eftersom jag är mer inne på hopp, men det är ju uppenbart att det gör det iallafall i Jazz fall. Genernas vägar äro outgrundliga :)

-Asa, vilken hingst har du mer fött upp? Ngn som går i år?

Jag gillade också Zidane. Det är inte heller första gången de inte godkäns här och sen gör rent hus utomlands. Säger bara Common Sense och Careme:)

Läste precis att ovan nämnde ryttare ramlat av pga att sadeln börjat glida. Det kan ju inte kännas allt för roligt:crazy:

Senast ändrad:

Sådärja - mitt mindre genomtänkta inlägg är borttaget av en moderator. TACK! Lovar ödmjukt att hålla mig till sakfrågor i framtiden och framför allt att inte slänga ur mig "fakta" innan jag dubbelkollat att vad jag tror jag minns stämmer överens med verkligheten.

Kul att det går så bra för Zidane i Frankrike, alltid roligt att höra om SWB-hästars utrikesframgångar! Kan inte du uppfödaren tipsa Ridsport om detta, de kanske skulle kunna skriva något om det?

-Asa, vilken hingst har du mer fött upp? Ngn som går i år?

Läste precis att ovan nämnde ryttare ramlat av pga att sadeln börjat glida. Det kan ju inte kännas allt för roligt:crazy:

Tror att Figge (4Given) var mest busig, men jag var inte på plats och såg dramat. Men det är ju roligt att man kan bidra med rubriker ;) hälsar matte. (Tidigare hingsten var Zidane)

Sådärja - mitt mindre genomtänkta inlägg är borttaget av en moderator. TACK! Lovar ödmjukt att hålla mig till sakfrågor i framtiden och framför allt att inte slänga ur mig "fakta" innan jag dubbelkollat att vad jag tror jag minns stämmer överens med verkligheten.

Kul att det går så bra för Zidane i Frankrike, alltid roligt att höra om SWB-hästars utrikesframgångar! Kan inte du uppfödaren tipsa Ridsport om detta, de kanske skulle kunna skriva något om det?

Tack själv! Sara Magnusson som har Zidane åker till Sverige och har träningar en gång i månaden ungefär, på ryttis tror jag, men senaste rapporten annars var att det var SOL och VÅR där nere : )

"Det är nyttigt med ridsport, man får så mycket motion och frisk luft!"

(odödligt citat av en kompis till mig som gick omkull med sin häst då denna snubblade över ett 30 cm högt kryss - hästen klarade sig bra men min kompis bröt en massa saker och fick transplantera hud från låret till armen bl.a....)

Fast Zidane hade väl inte så märklig stam? 4given är ju mer udda i så fall, undrar som flera andra vad Donnerfly gör där?

Lite som Isac som var med förut, nu blev ju det uppenbart en bra individ, men det blir ju jättesvårt att avla på en sån häst, hur bra den än är.

Talar ju i egen sak, och ovsett hur det gick för 4Given i år osv så är mamman Unforgiven en häst som utmärker sig i flocken, alla ser henne och ser att hon har det där extra, och hon "producerar" alltid bra avkommor och nedärver sin karaktär. Hingstar i all ära, men STONA är de som vi borde ge mer cred! / å

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 360
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
7 289
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har återkommande depressioner och ångest samt ridskada som orsakar konstant smärta. Värre sista året vilket gjort mig sämre...
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: tråkmåns
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 446
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar