Bruksprov 2014

Sv: Bruksprov 2014

Såhär står det i hingstreglementet.

"Bedömningsbar får inte tolkas som liktydigt med berättigad till G. Stränga krav på prestationer
ska ställas då dessa hingstar ej kvalificerat sig för avel vid lägre ålder.
För hoppning gäller följande minimikrav på officiella tävlingsresultat för att hingst skall
vara bedömningsbar:

6 år: genomfört final vid särskilt angivna årgångstävlingar för 5-åringar
7 år: genomfört final vid särskilt angivna årgångstävlingar för 6-åringar
8 år: fem placeringar i 1,40 m eller högre nationell klass som 7-åring
9 år: fem placeringar i 1,45 m eller högre nationell klass som 8-åring
10 år: tre placeringar i 1,50 m eller högre internationell klass som 8-9-åring
11 år och äldre: tre placeringar i 1,60 m i internationell klass"

Catch Me (Catoki-Ramonus Z-Picard) kommer visas som 4 åring. Han har vuxit på sig en hel del och tränas för fullt. Jag har även en till hingst efter Catoki som planeras att visas 2015 om allt går som det är tänkt. Hoppas på att få in det fantastiska Catoki-blodet i Sverige, har själv varit hästskötare åt honom när Philipp Weishaupt tog över honom 2009. /Therese Eriksson

Oj, den stammen tilltalar mig verkligen! Ska bli spännande att följa bruks på den. Fin att se på är han också. :D

Ja precis.
Nej han har inte visats på något 3 årstest då det inte låg i hans planering. Detta är även en häst som visas bäst uppsuttet så jag kände inte att det var så intressant för vår del. Han tränas idag av bla Jens Fredricson och Jan Jönsson och de är väldigt positiva så det känns spännande inför bruksprovet.

Har du någon bild på catch me hur han ser ut idag? Googlade men hittar bara en bild från flyinge med läktaren bakom

Ja det ska jag kunna ordna. Den bilden som du menar gör honom inte rättvisa alls dessutom var han som du ser väldigt hög bak... Men jag ska kika på det! :) Mvh Therese

Jag hoppas också på att Red Hot Chilli ska gå bruksprovet. Går han igenom ska jag använda honom på något av mina sto. ;) Såg honom på rådgivade både när han gick som 1,5 och 2,5 åring.:D:D:D Har dessutom fått äran att hälsa på honom live och vilken häst, säger bara WoW!:d Hoppas verkligen han kommer bli godkänd ;)

Tyckte även om Elliot e Casall, som tyvärr fick ett hjärnsläpp på bruksprovet i år. Jätte snygg hingst som hoppade kanon och vilken stam:D Håller tummarna att han kommer visas även 2014 :)

Ja och nu vet man att den kan lyfta på bakbenen så då får Tinne göra vad hon vill;):D! Ser ut att vara en häst som kommer att passa henne väldigt bra i övrigt också:).

Han såg ut att ha trevligt temperament, tog applåder med ro..

Ja bakbenen var det inga större fel på :D skulle nog kunna sitta som en smäck på min lilla Londonderrydotter.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 099
Senast: Bison
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
558
Senast: Celinehenn
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vegansk efterrätt?

Hund, Katt, Andra Djur