brukar ni ha lindor när ni hoppar??

Sv: brukar ni ha lindor när ni hoppar??

Nej, men å andra sidan blir det mycket varmare i ett senskydd, när det är varmt ute. Har jag senskydd på tävlingar om sommaren, måste man hålla på o ta av och på, för att benen inte ska börja koka..
Dessutom finns det hästar som går bättre på lindor. Jag har alltid lindor när jag hoppar, och fäster dem noga.= Inget problem, ingen risk.

så varmt?! det har jag faktiskt aldrig varit med om..........

jag använder oxå senskydd. :p

det där me värmen hade jag ingen aning om.... tåls att tänka på ....

Lindor kan ju gå upp lika lätt under hoppning som om man rider i skogen. Själv lindar jag enbart när jag ska rida på hårt underlag längre stunder för att ge stöd. Benskydd har jag till hoppning för att skydda mot slag, då behöver jag inget stöd.

Och har ni själva testat att hoppa med lindor? Det tar emot lite och benen blir inte riktigt lika rörliga.

Sen så försöker jag vara utan så mkt som möjligt för det gör benen starkare. Som när jag rider dressyr då har jag utan så ofta jag kan.

Det är ju faktiskt så att det finns en anledning att senskydden är öppna fram. Med lindor blir hästen för okänslig och känner inte islagen lika lätt = säkerhetsrisk!
Att det blir varmare med senskydd har jag svårt att förstå, med linda måste du ju också ha ett underlägg, så det blir ju helt tätt. Förresten finns ju senskydden i en massa olika material.

Men när man rider med lindor börjar ju verkligen benen att koka? Det märks ju nu på vintern när benen är svettiga under lindorna men ej under senskydden.

Du har kanske heller inte stått med senskydd på i en trtansport en het sommardag?

Jag brukar ha lindor bak när jag tävlar, fast det är mest för att hennes förra ägare hade det på henne... men har alltid senskydd fram...

Okej, märkliga lindor du har isf.
Min häst har iaf aldrig blivit svettig under lindorna..
Många tävlingsskydd har dessutom ludd i, tänk den hettan!

Nej, jag lindar med fleece, bara. Eller equilines arbetsbandage. = inga paddar

Jag har alltid lindor rund om när jag hoppar. Ett par bra lindor + eltejp så är det ingen risk att de går upp. Anledningen att jag har dem är för att minska skaderisken genom ett extra stöd för kotorna.

Kolla vem ni svarar (gäller även Skrocken) för era svar som står att de är till mig verkar inte vara det. tex så har jag ju inte snackat ngt om senskydd...

det är det givetvis, men ibland hinner man inte ta av och på och vissa är helt enkelt för lata.

Ber Mirrah om ursäkt! Jag är ny här och har inte full koll än på alla knappar...

Hemma rider ja alltid me lindor. Ja tycker att de funkar jättebra å om man sätter fast lindan ordentligt så ramlar den ju sällan av. :bump:
Vid hoppningen så använder ja senskydd, men mest för att hästen inte ska bli för oförsiktig om den skulle va i bommen. Annars använder ja alltid lindor för ja vill att dom ska ha ett bra stöd.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 398
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 301
Kropp & Själ Jag reflekterade över en sak när dottern skrek över en spindel och en insekt på studsmattan. Jag var likadan när jag var liten fast 10...
Svar
7
· Visningar
399
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 730
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar