Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
mormorstrosorJag har just nu mega-problem med skavsår där nere. Usch, det är så jobbigt.Sitter nog fel i sadeln, för mkt på muffen helt enkelt
Ska verkligen försöka att sitta mer på rumpenstumpen..
Ngn som har tips på bra trosor?? Alltså märke, var man kan köpa?
Har aldrig upplevt att gelsitsen hjälpte mot skav.
Det enda som "hjälper" är en sadel som passar. Vilket inte är lätt när man rider på ridskola![]()
Näst bäst är att använda avklippta nylonstrumpbyxor (man klipper av benen) och troskydd modell XL.
Hade nästan alltid ridsår när jag red min gamla häst. Stor kille på 174 cm och jättesteg (svår att sitta på). Nu när jag har mitt nya sto så har jag aldrig haft ridsår. Hon är mer uppåt än framåt att rida. Lätt att samla och otroligt behaglig att sitta på. Men det var ju i och för sig inget tips (att byta häst) men kanske en förklaring till att jag fick det. Man kanske inte passar ihop bara..Ska tillägga att jag haft hans gamla sadel på den nuvarande hästen (en mjuk Jensen Amiral) och det var inte sadeln det var fel på då jag inte fick några ridsår när jag red nuvarande häst i den.
Barbacka!! Då blir det ju bara ännu värre! hua!![]()