Brösta med led-ljus, någon som har provat?

Alexandra_W

Trådstartare
har någon en sån där led-brösta till sin häst? Hur fungerar det, hur har de hållit och hur har hästen reagerat?

Idén känns bra ur rent synlighetsperspektiv, men den är ju inte gratis så hör gärna andras erfarenheter först.

Funderat på sådana benreflexer med men rädd de dör lite för omgående. Hästen stryker sig, och dessutom måste reflexerna ju spolas av efter varje pass och det känns sådär med elektronik?

Hade en till sonens foderponny. behagligt ljus, men tillräckligt för att bilar ska se vad det är. Köper gärna igen,men ger mig helst inte ut i mörkret om jag inte måste. Ursäkta suddig bild, men man ser lite hur de blir
10428033_10152815967143068_6054543496166651451_n.jpg

har någon en sån där led-brösta till sin häst? Hur fungerar det, hur har de hållit och hur har hästen reagerat?

Idén känns bra ur rent synlighetsperspektiv, men den är ju inte gratis så hör gärna andras erfarenheter först.

Funderat på sådana benreflexer med men rädd de dör lite för omgående. Hästen stryker sig, och dessutom måste reflexerna ju spolas av efter varje pass och det känns sådär med elektronik?
Jag köpte blinkande reflexer hos Jula som jag satt runt benen på hästarna.
De var väldigt billiga och vi syntes jättebra men det var något år sedan så jag vet inte om de fortfarande säljs.

Du kan bygga en brösta med ledkoppel alternativt stora ledhalsband för hund om du tar och knyter samman dem med en metallring alternativt sidoringen för nosstycket på en grimma. Blir mycket billigare än att köpa.

Jag har beställt från ebay och hittade extremt billiga halsband jag har på mig själv på arm och ben vid promenad, finns med batteri eller uppladdningsbara med usb. Men frakten tar lite tid så det finns "samma" halsband/koppel i affär för större peng.
Två hastigheter på blinkandet samt fast sken, fungerar än så länge superbra och jag använder bara det fasta skenet. Laddar upp dem i mobilladdaren och då tar det kanske en timme, det följde med sladd till varje halsband som då var micro-usb till usb. Håller ungefär 3 h.

Om du googlar på "led brösta hundkoppel" får du upp en blogg som första där det är en bra bild hur den personen byggt en brösta av koppel.

Jag letar efter ljus och lykta efter en LED-brösta just nu, gärna benreflexerna också, men det verkar ju inte finnas att köpa någonstans. Vart köper man dessa bröstor/benreflexer? Det är en julklapp så det börjar verkligen bli panik nu.

Jag letar efter ljus och lykta efter en LED-brösta just nu, gärna benreflexerna också, men det verkar ju inte finnas att köpa någonstans. Vart köper man dessa bröstor/benreflexer? Det är en julklapp så det börjar verkligen bli panik nu.

Engelska ebay hade förr iaf. Kolla så de inte skickar från Kina bara. Sett någon mer stans med. Återkommer.

Googlade häst benreflexer brösta led. Fick upp bl.a.
Saddleoutlet.
San bonanookan ridsport (beställningsvara men har både benreflexer och brösta)
Stallvrån

Osv

Kollat om nån av dem
Kan få hem?

Saddleoutlet. . -SLUTSÅLT
San bonanookan ridsport -SLUTSÅLT INNAN JUL
Stallvrån - HAR BARA BENREFLEX

Det verkar helt hopplöst att köpa i Sverige. Finns det ingen fysisk butik som har så jag kan åka dit och handla? :D Gör inget om det är några mil känner jag nu.

Saddleoutlet. . -SLUTSÅLT
San bonanookan ridsport -SLUTSÅLT INNAN JUL
Stallvrån - HAR BARA BENREFLEX

Det verkar helt hopplöst att köpa i Sverige. Finns det ingen fysisk butik som har så jag kan åka dit och handla? :D Gör inget om det är några mil känner jag nu.

Ja verkar helt slut på just brösta. Reflexer för benen hittar jag.

Tyvärr inte sett i någon fysisk butik övht.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 153
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 803
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
790
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 683
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar