Bröst - Före och Efter

Sv: Bröst - Före och Efter

Jag tycker faktiskt att det är lite skrämmande. Att vilja träna direkt efter förlossningen, och att vara så kroppsfixerad att man inte vill amma.

Jag vet inte men för mig är det väldigt skrämmande att saker och ting inte får ta den tid det tar av naturen att återgå till det vanliga. Att ens egna kropp är måttet på om att "leva"...

denna mamman levre i allra högsta grad, födde ammade men gud bevare mig väl, hon gick på FRISKIS 3 gånger i veckan :( jesus så avskyvärt!!!

Känner man att man vill ställa allt till rätta med sin kropp efter en förlossning är väl inte det fel, kanske även för att slippa köpa en hel ny garderob ? Kanske hon tog chansen att träna för att hon visste att det blir ännu mindre tid över för sånt sen?

Kanske ÄLSKAR hon sitt barn fast hon inte vill ha sladdrig mage, KANSKE i alla fall !!!

Så typiskt att allt ska vara så svart eller vitt här inne, antingen låser man in sig då man har fött barn 8givetvis helt utan smärtlindring gärna ska man nästan stryka med på kuppen, men det är ju VÄRT det) o sen så stannar man inne tills det är dags för nästa barn och upprepar proceduren tills barnaskaran är full.

Eller så föder man med snitt, ammar inte utan börjar jobba direkt, givetvis får man psykiskt sjuka barn mm, man tränar och är så sjukligt egoistisk att man enligt flera här inne inte är värd ett glas vatten.

Det behöver faktiskt itne vara svart elelr vitt.

Att vilja ta hand om sin kropp efter en förlossning eller ve o fasa lägga pengar på frisör kan faktiskt vara att befinna sig i en gråzon enligt mig.

Det är ju inte så att man inte bryr sig om hur man ser ut men det är liksom inte lika viktigt längre. Andra saker har högre prioritet. Därmed behöver man inte gå omkring och se ut som en slashas när man fått barn :idea:

denna mamman levre i allra högsta grad, födde ammade men gud bevare mig väl, hon gick på FRISKIS 3 gånger i veckan :( jesus så avskyvärt!!!

Men det är ju bara bra! Ingen har väl hävdat något annat? Det är klart att man ska träna om man vill göra det! Men att inte amma för att brösten kan bli hängiga, det är ju en annan sak. Det jag reagerar på är att du förmodligen avstår från amningen förgäves. Dina kompisar med sina "assnygga bröst" hade mycket väl behållit sina fasta tuttar trots amning. Det har med en massa saker att göra, som ålder, gener, hormoner, hur brösten såg ut från början. Jag har kompisar som har riktiga hängbröst och de har inte fött eller ammat ett enda barn, de är bara skapta så.

Svarat av Cirkus,

"Jag tycker faktiskt att det är lite skrämmande. Att vilja träna direkt efter förlossningen"

Jag tycker faktiskt att det är lite skrämmande. Att vilja träna direkt efter förlossningen, och att vara så kroppsfixerad att man inte vill amma.

Jag vet inte men för mig är det väldigt skrämmande att saker och ting inte får ta den tid det tar av naturen att återgå till det vanliga. Att ens egna kropp är måttet på om att "leva"...
Det borde vara obligatoriskt för alla att träna, inte bara efter förlossningen utan före, under och i hela livet. Våra kroppar behöver röra på sig och de mår bättre av att inte bära på extra massa.

Känner man att man vill ställa allt till rätta med sin kropp efter en förlossning är väl inte det fel, kanske även för att slippa köpa en hel ny garderob ? Kanske hon tog chansen att träna för att hon visste att det blir ännu mindre tid över för sånt sen?

Kanske ÄLSKAR hon sitt barn fast hon inte vill ha sladdrig mage, KANSKE i alla fall !!!

Så typiskt att allt ska vara så svart eller vitt här inne, antingen låser man in sig då man har fött barn 8givetvis helt utan smärtlindring gärna ska man nästan stryka med på kuppen, men det är ju VÄRT det) o sen så stannar man inne tills det är dags för nästa barn och upprepar proceduren tills barnaskaran är full.

Eller så föder man med snitt, ammar inte utan börjar jobba direkt, givetvis får man psykiskt sjuka barn mm, man tränar och är så sjukligt egoistisk att man enligt flera här inne inte är värd ett glas vatten.

Det behöver faktiskt itne vara svart elelr vitt.

Att vilja ta hand om sin kropp efter en förlossning eller ve o fasa lägga pengar på frisör kan faktiskt vara att befinna sig i en gråzon enligt mig.

Jag tycker inte allt är svart eller vitt och känner inte igen mig alls i något av dina två alternativ.
Jag tränade 5 pass i veckan på gym innan jag blev gravid plus att jag rider och har en hund som behöver motioneras och jag kommer säkerligen träna efteråt också om jag får tid och möjlighet.
Jag mår betydligt bättre om jag får träna men jag förstår inte hur min kropp och hälsa påverkas negativt av hängande tuttar och bristningar på höfter och lår? Jag kommer knappast behöva köpa en ny garderob bara för att jag fött barn, möjligtvis några push-up bhar då men det kan jag leva med ;)

Gällande amningen är det inte attraktivt för mig, jag kan inte ta min migränmedecin vid graviditet samt amning och jag har anfall var 4 dag ungefär som sitter i tre dagar, för mig äar det inte attraktivt att ha ett barn som suger på mitt bröst, jag lovar o svär att jag kan ge den närhet precis som barnets pappa kommer att göra utan att amma.
Jag vill försöka ge den amningsmjölk i början, allt är väl bättre än ingenting, det är inte bara för mina tuttars utseendes skull men ja ghymlar väl inte om att jag inte vill ha upp och ner vända vägkoner direkt.

Det komemr inte vara några problem, de har inte ändrats än och jag är halvvägs så om ni säger att om man klarat sig hitintills så är det väl grönt o ni kan helt sluta oroa er.

Behöver jag tillägga att jag innan graviditet hade 75DD eller 75 E i storlek och till min späda kropp är det jobbigt med större/tyngre.

Angående förändrade bröst.
Mina var liten a-kupa under graviditeten. Ökade till b-kupa under amningen. Minskade tilbaka till liten a-kupa efter amning. Idag ser dom likadana ut som innan. Syns faktiskt ingen skillnad om jag ska vara ärlig! Ammade i 10 månader...

Oroa dig inte, nu låter det som man är hemsk för att man vill försöka tillbaka i normal vikt efter förlossningen men i tråden som handlar om eftermagar eller trådar där man vill ha peppning att gå ner i vikt efter förlossningen har ingen(vad jag vet) blivit påhoppad.

Har inte läst igenom hela tråden men om ngn nämner att en mamma som fått barn är hemsk för att denna tränar (på ett inte överdrivet sätt) eller vill försöka få normal kroppshydda igen så handlar det bara om dubbelmoral.
Givetvis är det inte bra att banta om man ammar, men träna får man visst.

Eftersom du måste gå på medicin för migrän & denna inte är bra att ge när man ammar så är det knappast ngn som kan döma dig för det.
De skulle bara våga.
Vet ju andra användare här som inte ammat pga medicinering & de blev inte dömda så då handlar det oxå om dubbelmoral.

Elin typ alla jag känner har ammat relativt kort tid o de har skitsnygga bröst, jag är oxå extremt rädd om mina och komemr att sova med sportbh tills de blivit sig själva igen :)

långtidsamning hoppar jag över då jag inte vill chansa, vad än ni andra säger.

Jag har ammat tre barn i sammanlagt drygt fyra år och har jättefina bröst. De ser inte ut som förut och de ser inte ut som skönhetsidealet, men jag tycker de är jättefina och jag är glad över att de kunnat föda tre barn så länge. Mina yngsta, som ammade i drygt 2 respektive 3 år, minns fortfarande amningen och har ett härligt förhållande till bröst. De brukar titta på dem, klappa lite och säga "mysigt tutta, men nu slut mjölk" (de pratar lite dåligt). Jag blev oerhört sorgsen när jag slutade amma dem i somras, när de var 2 och 3 år, för att jag var tvungen att börja medicinera.

Tack, de mammor jag hänvisar till har velat få kontroll på sin kropp igen, de ha rinte tyckt om sina extrakilon o jag kan inte se det hemska i det.

Tycker inte man är en sämre mamma för att man vill vara snygg, för snygghetens skull, tycker man kan vara en precis lika bra mamma :)

Tack, de mammor jag hänvisar till har velat få kontroll på sin kropp igen, de ha rinte tyckt om sina extrakilon o jag kan inte se det hemska i det.

Tycker inte man är en sämre mamma för att man vill vara snygg, för snygghetens skull, tycker man kan vara en precis lika bra mamma :)

För min del drar jag öronen åt mig om föräldrars tränande går ut över barnen, vilket inte är ovanligt. Jag ser heller inget problem med att vilja träna sig i form efter en graviditet och förlossning, men allting har sin tid. Själv tränade jag för mycket efter mitt första barns födelse, men det är ju lätt att vara efterklok... :crazy:

Det behöver inte vara svart eller vitt.

Det är skillnad på att träna och träna iallafall i min värld. Att gå på Friskis tre gånger i veckan är en sak, men att prioritera att träna varje dag för att kroppsfixeringen är som den är tycker jag iallafall är tragiskt. Kroppen var gravid i nio månader, det tar en stund att återgå till det normala.

En av mina kompisar som är BM är allvarligt oroad över hur blivande mammor mest är intresserade av 1, hur snabbt de kan börja på gymmet. 2, hur snabbt de kan börja jobba. 3, Brösten hur de påverkas av ammning och om det verkligen är värt det, 4, Kan man få snitt bara för att man är rädd om sitt underliv.

Jag tycker allvarligt talat att det är en läskig tendens.

Hon är BM i ett ganska typiskt överklassområde i Stockholm.

En av mina kompisar som är BM är allvarligt oroad över hur blivande mammor mest är intresserade av 1, hur snabbt de kan börja på gymmet. 2, hur snabbt de kan börja jobba. 3, Brösten hur de påverkas av ammning och om det verkligen är värt det, 4, Kan man få snitt bara för att man är rädd om sitt underliv.

Det är en grotesk utveckling. Ytligheten vet inga gränser när unga kvinnor ska impa på varandra...

Tycker det låter som en normal utveckling som följer samhället, jag känner igen mig i alla de 4;a frågorna. Tycker inte det är läskigt utan verkar mer som att de vill ha kontroll eller veta vad de ska förvänta sig.

Tycker det låter som en normal utveckling som följer samhället, jag känner igen mig i alla de 4;a frågorna. Tycker inte det är läskigt utan verkar mer som att de vill ha kontroll eller veta vad de ska förvänta sig.

Problemet är att det inte är applicerbart på familjebildande - det går inte att planera och kontrollera, hur mycket man än vill. :crazy:

Tycker du själv att det är en sund samhällsutveckling, sett ur ett mänskligt psykologiskt perspektiv?

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 228
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ För att inte sväva ut helt i tråden "jag duger inte" så kanske den här fråga är värd en egen tråd. Inte heller duger jag. Jag hade...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
22 700
Senast: tanten
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
18 025
Senast: Björk
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 449
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar