Ja och jag har skrivit kräver stor fingertoppskänsla, stor försiktighet och tålamod samt diskret kontakt.Igen: det beror på "någon".
Så jag förstår inte riktigt varför du hakar upp dig på mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja och jag har skrivit kräver stor fingertoppskänsla, stor försiktighet och tålamod samt diskret kontakt.Igen: det beror på "någon".
Och ändå vet du in i detalj hur deras privatekonomi ser utJag o bror har inte pratat på över ett år.
Varför inte? Om min syster blir illa behandlad av sin partner, har jag inget med det att göra menar du?
Jag reagerade på att man anser att relationen inte angår nån annan, även om en närstående anser att en part blir illa behandlad.Fast här verkar ingen annan än ev djuren fara illa, så..?
Tycker ändå att det är lite elakt att hon ska leva på honom. Han jobbar o sliter enbart för att hon ska kunna roa sig.
Tvivlar på att djuren vet om vem som sköter ekonomin. Men är man sambo så ska man väl dela upp kostnaderna? Hon lever ju upp hans pengar genom att skaffa en massa djur. Det hade inte jag accepterat iaf. Hon måste ju fixa nån ersättning på nåt vis.
Jag har rätt att tycka vad jag vill eftersom det finns något som heter yttrandefrihet. Jag tycker att man inte ska hålla käften i det här fallet iaf när jag vet att djuren far illa.
Varför inte? Om min syster blir illa behandlad av sin partner, har jag inget med det att göra menar du?
Så om han har hamnat i en dålig relation så skall hans syster bara strunta i honom? Är det samma råd du skulle gett till någon vars syster var i en relation där det förekom misshandel?
Jag hade då aldrig gett upp min bror om jag misstänkte att allt inte stod rätt till.
Att försöka hålla en diskret kontakt med brodern för att kolla av att han verkar okej är inget fel.
Men jag har ju redan svarat att jag inte trodde det handlade om det specifika fallet. Hur många gånger ska jag säga det?Om din syster pga partnerns sjukdom står för relationens fulla inkomst så ser jag inget konstigt i det.
Och? Desto viktigare att försöka skapa en kontakt om man är orolig för sin bror.Nej men i det här fallet har TS skrivit att hon inte pratat med sin bror på mer än ett år, samt att brodern brutit kontakten med föräldrarna för några månader sedan.
Och? Desto viktigare att försöka skapa en kontakt om man är orolig för sin bror.
Är inte det ett sätt att vara orolig för sin bror?Fast TS verkar inte alls orolig för sin bror ur aspekten han skulle fara illa eller inte få ha kontakt med släkten. TS verkar mest oroad över att hennes brors pengar går till hans sambo och hennes djur?
Att leva tillsammans med en psykiskt sjuk människa kan vara både svårt, utmattande och destruktivt. Att bli blind och dras med i en negativ spiral är det som brukar hända de flesta som befinner sig i ett sånt förhållande.
Det är inte det minsta konstigt att ts är orolig för sin bror, hans ekonomi och även för djuren.
Att stå bredvid och vilja hjälpa men inte nå fram är starkt frustrerande för anhöriga. Ts och hennes familj är knappast unika i att reagera och tycka som de gör om brodern/sonen och hans förhållande.
Är inte det ett sätt att vara orolig för sin bror?
Nej jag läste att man bara får oroa sig över rätt orsaker. Om jag tror att någon blir pengamässigt utnyttjad så är det en lika stor anledning att oroa sig också.Jovisst. Men om det är ens egna värderingar vad var och en ska göra med sina pengar som är det enda som ligger bakom en oro bör man enligt mig hålla tand för tunga.
Du förstod utmärkt väl vad jag menade, och att jämföra oro över pengar för oro över att en person blir psykiskt eller fysiskt misshandlad gör mig mest illamående. Och irriterad.