Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det beror väl helt enkelt på hur stor kretsen är där presenter/julklappar ges? Ju mindre krets, desto större chans att man får sånt man gillar eftersom givarna känner en.
I TS hade man ju önskat sig pengar. Hade det varit kuvertavgift hade det ju inte varit något problem för ts att förstå hur mycket hon förväntades bidra med.
Och jag tycker att något sådan (eller liknande forumulering) är väldigt konstig Ungefär som att "jag förväntar mig att få presenter men eftersom jag inte vill ha några onödiga saker men är väldigt intresserad av värdet så kan ni sätta in motsvarande värde på mitt konto". Och nu menar jag när folk önskar sig "pengar". Inte bidrag till en viss sak.
Fast om folk mest är intresserade att på enklast möjliga vis föra över ett visst värde till mottagaren, och inte bryr sig ett dugg om vad eller hur, ja då förstår jag att man tycker ett kontonummer är bra och praktiskt.
Fast är det inte bättre att låta bli att gå då alternativt ge en helt annan present än att försöka uppfostra brudparet genom att villkora gåvan?Alltså, det är lite svårt att förklara när man inte är helt insatt i situationen. Men det var mycket i parets attityd som gjorde det hela. Det var lite bridezilla-varning över det hela. Och de uppskattade faktiskt gesten!
Vi är inga nära vänner till brudparet utan vi möts en gång/år och enstaka chattar via fb. Jag blev väldigt överraskad när inbjudan dök upp fast det känns roligt att ha fått den . Jag skulle placera oss någonstans i "ytlig kompis" fack.
.
Det beror väl helt enkelt på hur stor kretsen är där presenter/julklappar ges? Ju mindre krets, desto större chans att man får sånt man gillar eftersom givarna känner en.
Själv duckar jag lite för att arrangera den typen av fester för att slippa denna problematik så jag har aldrig haft önskelistor i vuxen ålder, men hur ska man göra annars rent praktiskt? Folk tycker ofta att det "hör till" att ge en present, jag har aldrig varit med om att det har funkat att helt avsäga sig presenter, folk lyssnar inte på det. Alternativet är att man tar emot presenterna som man får och sedan säljer dem vidare, om man inte vill ha ytterligare en hyllvärmare eller utfyllnad på vinden. Om jag minns rätt är du rätt duktig på att rensa och är inte sentimental över gamla grejer, hur gör du? Är det möjligt att undvika att få och behöva ta hand om saker man inte vill ha?
. Sämtsa gåvogivaren som finns är min mor tex då hon köper saker som hon hade velat ha
. Förrförra julen(eller när det nu var) fick jag en mössa av min pappa. Den har redan figurerat i en tråd här som handlade om värsta presenten. Han tyckte den var fin och blev uppriktigt sårad över att jag aldrig använde den.
Folk verkar oroa sig så himla mycket nu för att få saker som inte är perfekta. Jättekonstigt.
Ja, jag tycker inte att den förändrar något. Logiken haltar betänkligt, varför skulle det vara bättre att de lägger pengar på garderober än på att reparera en mögelskada, garderoberna kommer de ju heller inte att ta med när de flyttar? Varför inte låta dem avgöra själva vad de bäst behöver för tillfället?