Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ser faktiskt inte problemet. Folk gör ju listor över exakt vilka grejer de vill ha i bröllopspresent. Mycket enklare att bara önska pengar, och precis samma sak.
Massor av folk, både unga och gamla, önskar sig pengar i födelsedags- och examenspresent också. Inget konstigt alls.
Koden till låset fick brudparet veta först när de specificerat vad pengarna skulle gå till, allt för att det inte bara skulle hamna i vanliga hushållskassan!
Kanske borde bröllopspresenttraditionen bli lite mer lik traditionen med gå bort-present? Dvs en flaska vin eller så. I alla fall när det gäller alla gäster utom de allra närmaste.
Välkommen till Önskeboken.
Här fyller du i vad du önskar dig till födelsedagen, bröllopet eller andra högtider så får dina vänner och släktingar ta del av din önskelista. För att dina gäster enkelt ska kunna hitta dina gåvor i varuhuset är det bra om du skriver så detaljerat som möjligt om det du önskar dig. För sedan över uppgifterna hit och skriv in e-postadresserna till dina gäster som får önskelistan skickad till sig. Sedan kan de bege sig till NK för att i lugn och ro botanisera bland varuhusets fina presenter.
Det där med listor är väl gammalt, jag har för mig att en del gjorde så redan när jag tog studenten i början på 90-talet. Jag tycker också att det blir något mekaniskt över det som inte tilltalar. Men det är ju svaret på ett konkret problem: att man redan har ett överflöd av grejer och inte vill ha fler och man vill slippa att få flera av samma sak. Trots allt måste man ju inte ge enligt listorna utan kan ge lite pengar eller en flaska champagne eller nåt sånt. Hur gör du med saker som inte faller dig i smaken eller som du redan har?Jag håller helt med, det är riktigt jobbigt när det kommer rena inköpslistor tillsammans med inbjudan. Jag har till och med hört att det finns de som lägger avprickningslistor på Svenskt Tenn (och liknande ställen). Gärna motiverat med att de inte vill ha fula onödiga saker som "inte faller i smaken" usch.
Nå't liknande har jag också gjort.
Vi gav en PET-flaska full med guldtior till en kompis när hon fyllde jämt. Jag vet inte exakt hur mycket det blev men över 7000 i allafall.
Om jag minns rätt är du rätt duktig på att rensa och är inte sentimental över gamla grejer, hur gör du? Är det möjligt att undvika att få och behöva ta hand om saker man inte vill ha?