Tanken att lägga en stor mängd pengar på ett bröllop är totalt främmande för mig. Finns så galet mycket jag hellre gör för de pengarna.
Men jag ville vara gift med min sambo, både för kärleks skull men också helt krasst sett för det juridiska. För oss var det tydligt att det här rörde bara oss. Vi ville ha det så privat som möjligt. Helt utan åsikter, tjohej, kostnader, förväntningar och en jäkla massa fix och planering.
Varken jag eller min man triv att stå i centrum. Vi är heller inga som trivs i större samanhang utan gillar att umgås i det enkla. Vi trivs bäst i våra hundkläder och känner oss typ utklädda i finkläder
Så valet var lätt. Borgligt här i stans rådhus som är en vacker gammal byggnad.
De enda två som viste var våra vittnen, våra närmaste vänner. 2 timmar innan vigseln fick min son veta eftersom han skulle med.
Klädsel var sommarklänning för mig (som jag nu anväder som vilken klänning som helst) och maken hade linneskjorta och chinos.
Efteråt tog ett av våra vittnen kort i en närliggande park, han är grym fotograf.
Vi tyckte hela fotograferandet var rätt obekvämt fast bara de och sonen var där. Vi är inga linslusar precis
Middag blev på en helt nyöppnad Tapasbar och sen åkte vi hem och målade staket.
Ringar beställdes på nätet. Maken ville absolut ha ring. Vi har pratat länge om att förlova oss men det blev aldrig av så jag höll väl med om att det kanske var kul att ha den där ringen nu.
Det blev sura miner av att vi inte gifte oss "på riktigt" av svärmor. Hon kommer förbli bitter över det. Ingen av oss har heller bytt namn vilket tydligen är regelvidrigt enligt vissa
Totalt kostade det 15 000:-
Resan hade vi bokat sen innan vi kom på det här med giftemål men nu fick den bli bröllopsresa också. Den räknar jag inte in i den summan.