Jag och min kille gifte oss för en månad sedan och det kan man nog se som en ganska stor och uppstyrd händelse
Vi hade drygt 80 gäster, hyrd lokal, jag hade vit klänning med lite släp, fotografering (vän som fotade) utomhusvigsel (vän som vigde oss och en bekant som spelade och sjöng
), mingel utomhus med bubbel och tårta (annan vän som gjort tårtan) och sen middag med vegetarisk buffé (catering) och sen en efterrättsbuffé som mamma och svärmor med flera hjälptes åt att fixa
Det var tal och lite små lekar under middagen och sen struntade vi i bröllopsdansen utan drog igång baren och en ordentlig jäkla fest (med Spotify-listor, inget band eller DJ) som höll på till 5 på morgonen
Jag och min man har varit tillsammans i 10 år så även om det var 80 gäster där var det ingen inte vi båda känner och har träffat massa gånger, så det kändes verkligen inte som mycket folk tyckte jag.
Anledningen att vi ville ha ett riktigt bröllop är för att vi har haft alla möjliga sorters fester redan, midsommarfester, halloweenfester, sommarfester, födelsedagsfester så nu ville vi göra något extra för att fira våra fantastiska 10 år tillsammans och alla underbara vänner och familj som ju varit i vårt liv dessa åren. Ingen av oss är perfektionister utan det blir vad det blir och det brukar bli hur bra som helst
Det jag kände mig mest orolig för var det här med att "stå i centrum" osv, men det var inga konstigheter alls sen, bara riktigt nervöst inför vigseln! Sen släppte det och var bara jätteroligt.
Ja det kostade en del! Men vi har lagt mycket pengar på olika upplevelser genom åren och jag måste säga att detta var en av de roligaste upplevelserna någonsin!
Klart man har mycket förväntningar på en sån här dag men det överträffade alla förväntningar jag någonsin kunde ha haft.
Men detta var ju perfekt för oss! Alla är ju inte likadana så inte så konstigt att inte alla vill gifta sig på samma sätt
En rolig grej var att det är många vänner efteråt som sagt att de blev sugna på att gifta sig efter vårt bröllop (vi har väldigt få vänner som är gifta). Så det känns verkligen som att våra gäster också tyckte det var en fantastisk dag och att det var himla roligt (vilket ju alla sagt också men det hör ju till)