Islandshesten

Trådstartare
Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5 vecka. Har ni broddarna i ändå eller broddar av? Vet någon om det är farligt att rida på brodden när det inte är ”halt” på grusväg? Är halt på få fläckar på väg till grusvägen. Hästen har 2 brodd fram och 4 bak. Just nu inga.

Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5 vecka. Har ni broddarna i ändå eller broddar av? Vet någon om det är farligt att rida på brodden när det inte är ”halt” på grusväg? Är halt på få fläckar på väg till grusvägen. Hästen har 2 brodd fram och 4 bak. Just nu inga.
Det är sådär vi har det jämt på vintern här i söder :D Kallt och snö nån vecka, sen mildväder och tö ett tag och sen kallt igen.... Jag broddar i och broddar ur beroende på väder!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 018
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 091
Senast: Maniac123
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 299
Senast: Miingla
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 089
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama