Z
zillax89
Alltså kan ni förklara för mej varför folk väljer att ha broddar på sina hästar i hagen? Visst - det är is, men hästar kan anpassa sig. Tänk vilken stor skada dom kan göra om dom sparkar en annan häst? Visst, det går kanske inte ut över ens egen men den andra hästen definitivt. Anledningen till att jag undrar är bara för att jag förstår inte hur folk tänker, jag har varit med om två olyckor angående broddar kvar i hagen.
Den ena slutade med avlivning, och den andra med permanent skada i ben. Båda gångerna drabbade det INTE den hästen som sparkade, utan den som blev sparkad, och båda hästarna var ranglåga och väldigt snälla, höll sig undan - ändå blev dom utsatta. jag tycker det är en självklarhet att man ej lämnar några broddar på i hagen - vad tycker ni?
Den ena slutade med avlivning, och den andra med permanent skada i ben. Båda gångerna drabbade det INTE den hästen som sparkade, utan den som blev sparkad, och båda hästarna var ranglåga och väldigt snälla, höll sig undan - ändå blev dom utsatta. jag tycker det är en självklarhet att man ej lämnar några broddar på i hagen - vad tycker ni?