Låt mig börja med att be er att inte dumförklara mig. Jag har erfarenhet av hästar, jag kan rida, jag klarar av att sköta min häst, men ett råd behöver jag. Min efterlängtade tös anlände idag, och när hon installerat sig en vända så blev det ju att jag kollade igenom henne. Till min "fasa" hade hon broddar, två i varje framsko, jag har aldrig ridit en broddad häst. Jag har haft den här hästen som hyrhäst förr, (men sedan såldes hon, nu är hon återköpt för gott) och då har hon aldrig gått broddad. Hon är bara skodd fram, d-ponny, kommer inte gå särskilt hårt, det är inte isigt här, inte ens någon snö än. Har ju ingen "utrustning" för broddar heller, vad göra? Och hur tusan "sköter" man broddar?
Känns dumt att ha henne broddad i hagen, skaderisken är ju stor(?) och som det ser ut nu så behövs det ju inte heller. Men borde jag brodda av henne (blir väl en sväng till Hööks och köpa en såndär "brodd-skruvare") och låta det vara, eller borde jag köpa sånna där små platta "blindbroddar" eller vad tusan de heter och skruva i, för att "spara" broddhålen?
Råd, snälla?
Känns dumt att ha henne broddad i hagen, skaderisken är ju stor(?) och som det ser ut nu så behövs det ju inte heller. Men borde jag brodda av henne (blir väl en sväng till Hööks och köpa en såndär "brodd-skruvare") och låta det vara, eller borde jag köpa sånna där små platta "blindbroddar" eller vad tusan de heter och skruva i, för att "spara" broddhålen?
Råd, snälla?