Sv: Britter!

Oj, den var typad!! Från vilken uppfödning?
Det finns bilder på mina britter i tråden om brittiska hårbollar. Vill du ha dom här, säg till. Mina är ju inte på långt när lika typade som din, men så är dom en helt annan färg också.

Mycket vacker herre.

Jag har inte hunnit få stamtavlan ännu men den ska vara fin har jag hört..Han är den gosigaste jag varit med om.

Jag kan höra med förre ägaren som jag tror köpte honom från uppfödaren. 5000 var det att punga ut med för 5 år sen :)

Låter rätt normalt. Jag är bara nyfiken, som uppfödare är man lite "branchskadad" :angel:

Jag köpte min svartvita för 4000:- för 5½ år sen. Den lila kostade bara i tillverkningskostnader eftersom hon är född här.

Ska höra med henne imorgon så får du veta....Jag vet hur man blir av jobbet. Arbetar på Biltema och jag har "några" artikelnummer i huvudet..hehe

Och jag kan ett par hundra hållplater i Närke. Usch ja.
Var lite inne på den färgen när jag skulle köpa avelshona, men backade för att den är "svåravlad" pga snäv avelsbas, dvs få obesläktade avelsdjur. Men nån gång kanske...

Han är ju lite speviell med vit bas och att stråna blir silversvarta i topparna. mkt vackert

Tyckte väl att den såg väl perserartad ut. Verkligen stor skillnad jämfört med huskatten (?) på bilderna!

Ja, det är stor skillnad om du jämför med mina som ändå är av samma ras.
Den där färgen är lite speciell eftersom den bara paras med varandra, dvs man parar inte in andra färger. Den där är grönögd, britter är annars kopparögda. Man riskerar att få en icke godkänd ögonfärg på dom om man parar in kopparögda, dvs kopparfärgade ögon är inte godkänd på den färgen. Så eftersom man fortfarande bara parar dom så, så blir det lätt att typen stannar kvar som perserlik.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har nu nästan bestämt mig för att skaffa katt under året. Tanken är två katter så de har sällskap av varandra när jag jobbar eller...
2
Svar
31
· Visningar
2 374
Senast: Piaff
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: MiaMia
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 769
Senast: Shpongle
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar