Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog lite lite mera invecklat än så..Med risk för att vara dåligt påläst...
Ser lagarna väldigt annorlunda ut i USA eller hur sjutton kan man bli omyndigförklarad för resten av sitt liv för att man fått psykbryt någon gång i sin ungdom?
Med risk för att vara dåligt påläst...
Ser lagarna väldigt annorlunda ut i USA eller hur sjutton kan man bli omyndigförklarad för resten av sitt liv för att man fått psykbryt någon gång i sin ungdom?
Vet du något som vi andra inte vet?Det är nog lite lite mera invecklat än så..
Skulle tro att Grazing menar att det handlar om betydligt fler omständigheter än 'ett psykbryt i ungdomen' som du uttryckte det.Vet du något som vi andra inte vet?
Det jag tycker är bekymmersamt är att hon inte fått byta bort sin pappa. Det känns ju som om det är en person som kan ha en hel del egen vinning av att ha inflytande på hennes liv.Hon är inte omyndighetsförklarad för resten av sitt liv, utan förvaltarskapet har förlängts och skrivits om i olika omgångar. Wikipedia-artikeln förklarar det väldigt bra faktiskt! Men det är inte konstigt att ingen riktigt förstår exakt det är som pågår för de har hållit nästan allting hemligt - t.ex vad det är för klinisk diagnos, etc.
https://www.nytimes.com/2019/05/17/arts/music/britney-spears-conservatorship-mental-health.html
Det jag tycker är bekymmersamt är att hon inte fått byta bort sin pappa. Det känns ju som om det är en person som kan ha en hel del egen vinning av att ha inflytande på hennes liv.
Någon helt fristående person hade ju varit bättre.
Det finns väl bara ett mindre antal diagnoser som skulle kunna vara aktuella, om man spekulerar. Men oavsett så känns det verkligen helt vrickat att det här har fortsatt i så många år och väldigt intrasslat med pappan som förvaltare..Hon är inte omyndighetsförklarad för resten av sitt liv, utan förvaltarskapet har förlängts och skrivits om i olika omgångar. Wikipedia-artikeln förklarar det väldigt bra faktiskt! Men det är inte konstigt att ingen riktigt förstår exakt det är som pågår för de har hållit nästan allting hemligt - t.ex vad det är för klinisk diagnos, etc.
https://www.nytimes.com/2019/05/17/arts/music/britney-spears-conservatorship-mental-health.html
Ja, det känns som att vi är tillbaka på den tiden när vi tvångssteriliserade folk. Hemskt!Det mest rubbade jag har läst i den här historien är att hon inte får lov att ta ut sin spiral. Det känns som ett ständigt pågående övergrepp att tvingas ha den i sin kropp mot sin vilja
Jag hittade det här:Är det någon som vet hur vanligt det är i USA att bli omyndigförklarad på grund av psykisk ohälsa?
Jag undrar om det spelar in att hon är känd och att det liksom finns mer tillgångar än vad gemene man har. Jag menar - jag har aldrig hört talas om att folk i USA blir omyndigförklarade för att de fattar mindre smarta beslut gällande ekonomi eller annat även om de besluten fattas pga tex psykisk ohälsa?