Brist på kläder knäcker.

Sv: Brist på kläder knäcker.

Charlottenberg har ju världens utbud för att vara en så liten ort. Kanske inte världens roligaste butiker eftersom det är många av de vanliga kedjorna men de är ganska välsorterade pga den norska kundkretsen. Åk dit en dag när inte norrmännen fått löning eller är lediga och kliv in i några butiker och be om hjälp!
Annars vet jag inte hur långt du har till Arvika, som är en jättemysig liten shoppingstad och som har det som inte Charlottenberg har, dvs små unika butiker med lite mindre massproducerat.

Klicka loss på nätet? :)

Vad har du för kroppsform? Längd? Mått på ett ungefär? Intressen? :)

Fast det där beror väl helt och hållet på sammanhanget? Sitter jag dygnet runt hemma i köket och jobbar med en deadline att passa och ingen ser mig funkar det ju bra med mysbyxor. Ska jag träffa kunder funkar kostymbyxorna bättre.

Jag tänker mig alltså inte att när man ska till jobbet som bankdirektör ska ställa sig frågan "vad föredrar jag, mysbyxor eller kostymbyxor?".

Vad jag menar är att om man som TS uttrycker det, inte vet vad hon har för stil (om man nu ens måsta ha någon sådan), så kan man börja fundera över vad man trivs i och vilken typ kläder man tycks föredra. T.ex. vilka kläder som känns sköna på kroppen och som inte känns främmande att ha på sig. Dvs. som ett tankeexperiment. Nu valde jag två ytterligheter som exempel för att det skulle bli tydligt, men uppenbarligen blev det bara ännu mer otydligt.

Senast ändrad:

Tack! Ni får mig att tro att det är möjligt och inse att jag inte är ensam.
Jag ska åka 2 mil efter jobbet och gå igenom alla affärer. Och så ska jag komma på nätet. Vet att man inte får göra reklam men skicka gärna tips på sidor i PM.
Att se det som ett projekt var en bra idé!

Det här tycker jag låter som rena självmordsuppdraget om du inte är motiverad från början. Tycker du att det är jobbigt föreslår jag att du väntar lite om du har möjlighet istället för att trängas med folk en fredag såpass nära jul.

Desdutom tror jag att det, om möjligt, är bättre att åka när en inte har en arbetsdag bakom dig eftersom det tenderar att bli betydligt jobbigare att gå på stan om en har lite ork/energi (vilket iaf jag har efter en arbetsvecka, framförallt om jag inte har ätit på några timmar)

Jag förstår vad du menar. Samtidigt vill jag slå ett slag för ändamålsenlig klädsel. Tex var det ett tag var det modernt med oljerock och då använde folk oljerock i alla möjliga sammanhang. Jag tycker det ser skitlöjligt ut med oljerock och finkläder - oljerock ska man ju ha när man är ute i skogen.

Visst kan man ha en egen stil, men det är också andra omständigheter (tex praktiska) man måste ta hänsyn till.

Tycker du att det är jobbigt föreslår jag att du väntar lite om du har möjlighet istället för att trängas med folk en fredag såpass nära jul.

Håller nog med där! Julhetsen kan få även en som tycker det är kul att shoppa att tappa nöjet.

TS: Vänta åtminstone till på måndag!

Mina garderober är en katastrof. Slitna, tråkiga kläder. Mitt problem är att jag är urkass på mode och hjärnan känns som att det blir en övermäktig uppgift att köpa nytt. För det är i alla kategorier jag behöver nytt. Pengar är inte problemet och då kan inte folk förstå att det är ett problem. Jag hatar att ränna i affärer, har som sagt noll koll på mode och är petig med hur det sitter.
Jag önskar att jag kunde trolla hit nya kläder.

Jadu Marie, då är vi två :) ---glad i hågen med plånkan full drar jag iväg , o blir så jävla rastlös så jag håller på o gå ihjäl när man ser alla kläder och man ser all provhytter ....JAG ORKAR INTE !!!!!!!!!! :D

..sen vet jag inte vad jag passar i heller för den delen

Jag vill vara bra på shopping och mode. Men jag är också hopplös!
Vet inte vad som passar och vad som är snyggt/framhäver det snygga!:arghh: VILL VETA DET!:arghh:

Kl. Utan ha läst dom tre senaste timmarna har jag kommit fram till följande. Jag gillar inte mig skälv och tycker därför inte att mycket är fint på mig. Jag vill ha stiliga kläder men inte med massa detaljer. Jag vill va lite mer än vardagsklädd utan att se tantig ut.
Jag har handlat elva par strumpor, sex par trosor, två enkla toppar(runt hundringentoppar) och en enkel klänning som var jag och satt bra. Det som gjorde mig besviken var att det fanns i stort sett inga tunikor( som man kam ha till tights) och än mindre ngt med rött, det är ju jul.
Ska kolla nätet senare för nu är jag iaf lite taggad. Tack alla.

Med det du beskriver hade jag kollat in MQ, Gant, Ralp Lauren, Burberry, Karen Millen & Filippa K - Väldressat men inte tantigt! :)

Lee & BikBok har dösnygga jeans! :love:

Allt finns på nätet! :)

Varken och Arvika el Charlottenberg är mina favoriter och det tar nästan lika lång tid till Charlottenberg som till Karlstad så jag föredrar Karlstad.

JOY har alltid tunikor. Jag klär mig själv i princip alltid i klänning eller tunika med underklänning och jag handlar ganska mycket där. :) Finns på nätet också.

HM's sida har en rätt kul funktion där man kan klä på modellerna det man tänkt, för att kolla outfiten. Inte för att jag ser ut som en modell, men jag får i alla fall en idé om hur looken ser ut, det jag tänkt kombinera ihop.

Det här tycker jag t ex är en snygg look, med ett par stövlar till

hmprod

Eller denna, med ett par skinnliknande tajts och stövlar
hmprod

Senast ändrad:

Vet du vad en fransyska sa till mig: När jag är på dåligt humör då sätter jag på mig fina kläder, för då känner jag mig snygg och då tycker folk också att jag är snygg och då blir jag på gott humör :)

Jag är hopplös. Jag har nu lugnar ner mig och allt jag kräver är en eller ett par med lite längd.( Helst en med rött i) Som man kan ha tights till. Men det finns ju inte! Någon mer måste ju gilla likadana kläder som jag!?!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka