Brist på kläder knäcker.

Sv: Brist på kläder knäcker.

Jag brukar välja en butik som jag vet har fina kläder eller iallafall snygga kläder i skyltfönstret och sen ber jag om hjälp, jag säger att jag inte har någon koll på modet just nu och att jag måste ha hjälp, jag brukar även nämna min budget. Se till att den som hjälper dig är klädd som du tycker är fint så brukar det bli bra.
Ofta så behöver jag bara vara i provhytten, och sen fixar personalen med att hämta kläder och (om man vill) säga om de sitter bra.

Jo men jag avskyr allt som har med shopping att föra och stå och peova klädde inför en okänd människa vet jag inte om jag fixar.
Får väl fundera på vad det är jag behöver.

Du behöver nya kläder, har pengar, avskyr att shoppa, har inga vänner som ställer upp som smakråd, vill inte anlita en personal shopper...jag fattar inte - hur har du tänkt att lösa det då? Lite måste du nog anstränga dig om du vill få till en förändring.

Jag har vänner som ställer upp men dom är ungefär lika moderiktiga som jag.
Det är en stort problem för mig och handlar inte om att jag inte jan anstränga mig.

Du har ju två alternativ- antingen ta tag i det jobbiga och shoppa eller låta bli med följd av att du inte får några nya kläder.

Om du bestämmer att du ändå vill ta tag i det har man två alternativ- antingen shoppa i butik eller på nätet.

Själv tycker jag nätet är enkelt.

För att jag bor i en kommun men totalt tio tusen invånare. Nära norska gränsen. Jag och Sweep bor här.

Det är en stort problem för mig och handlar inte om att jag inte jan anstränga mig.

Men va? Jag fattar inte - vad är problemet? Om du är ointresserad av mode spelar det väl ingen roll att du inte har moderiktiga kläder? För övrigt undrar jag vad du tänkt dig att få ut av tråden? Medhåll om att det är omöjligt, eller?

Jag har faktiskt fått bra och förstående kommentarer och man kan väl vilja vara bra klädd fast man är dålig på det!

Men du måste ju ha någon idé om vad du gillar och inte gillar att ha på dig för något? Eller är det viktigt för dig att det också är mode/"trendriktigt" (eftersom du hela tiden refererar till att du inte "kan" mode)?

När jag handlar kläder så vänder jag mig till färger och klädtyper som jag trivs i. Trender och mode är ointressant, men jag påverkas ju ändå av det eftersom det styr vad som finns i affärerna. Således kan snittet på mina kläder variera lite från år till år. Jag gillar jeans, t-shirt och kavaj/kofta och klär mig nästan uteslutande i svart, vitt och grått. Så har jag sett ut i tusen år ungefär (med undantag för en pinsam Gudrun Sjödén-period som jag hade). Likadan, fast i uppdaterade versioner.

Så vad trivs du i? Vad för typ av kläder trivs du bäst i.

Jag har faktiskt fått bra och förstående kommentarer och man kan väl vilja vara bra klädd fast man är dålig på det!

Naturligtvis kan man vilja vara välklädd fastän man inte har ett modeintresse. Däremot förstår jag inte varför det är viktigt att de där kläderna är moderiktiga.

Vill du ha lösning på ditt problem så måste du göra nåt åt det. Ingen annan kan lösa det åt dig i sin helhet! ...och inga råd du får här verkar duga heller.

Men du måste ju ha någon idé om vad du gillar och inte gillar att ha på dig för något?
Nej, det måste hon inte. Det är inte något man föds med. Det är något som växer fram. Tycker man det är svårt och jobbigt och inte vet riktigt vad man gillar och därmed undviker att shoppa så blir det en ond cirkel.

Jag tror också det skulle vara bra för dig och googla runt lite på olika stilar och se vad DU tycker är snyggt.

Kanske något sådant?
career-fashion1.jpg

Sånt?
fashion-inspiration-rainy-day-outfit-ideas1.jpg

Har du provat stumbleupon? Där kan man välja intressen, välj fashion och börja stumbla för idéer!

Nej, det måste hon inte. Det är inte något man föds med. Det är något som växer fram. Tycker man det är svårt och jobbigt och inte vet riktigt vad man gillar och därmed undviker att shoppa så blir det en ond cirkel.

Förlåt. Jag visste inte att TS var nyfödd.

Skämt å sido. Jag tror att du läser in något i mitt inlägg som jag inte skriver. Jag pratar inte om smak, utan om man föredrar t.ex. stela jeans eller mysbyxor, skjorta eller t-shirt. Något i stil med att "Om du har ett par mysbyxor och ett par kostymbyxor och tvingas välja mellan dessa - vilka tar du helst på dig?".

"Om du har ett par mysbyxor och ett par kostymbyxor och tvingas välja mellan dessa - vilka tar du helst på dig?".

Fast det där beror väl helt och hållet på sammanhanget? Sitter jag dygnet runt hemma i köket och jobbar med en deadline att passa och ingen ser mig funkar det ju bra med mysbyxor. Ska jag träffa kunder funkar kostymbyxorna bättre.

Senast ändrad:

Jag hittar nästan aldrig kläder i butiken som hänger på galjar. Det är om jag ser något i ett skyltfönster eller så jag kan hitta något. Därför är nätshopping min bästa vän. Några nätshoppar har t o m små filmer så man ser hur kläderna ser ut på en människa och hur de rör sig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka