Brist på kläder knäcker.

Sv: Brist på kläder knäcker.

Jättefina. Men ska jag ha tunna strumpbyxor och en tunnare klänning funkar det inte.

Beroende på stil på klänning så finns det ju en mängd olika låga skor som kan passa.

Till exempel:

150979-b.jpg

150964-g.jpg

150687-b.jpg

93746-b.jpg

Eller stövlar, det finns ju stövlar med extra vida vader numera och en del modeller är väldigt rymliga i vaden så det kan fungera för oss ändå :)

108687-g.jpg

En väldigt låg klack kanske funkar?
108153-b.jpg

Finns ju hur mkt som helst, bara välja efter tycke och smak.

Jag skulle inte kunna ta på mig ngr av dom. Ev stövlarna. Tycker inte att dom är fina. Jag är hopplös...eller nåt.

Jag skulle inte kunna ta på mig ngr av dom. Ev stövlarna. Tycker inte att dom är fina. Jag är hopplös...eller nåt.

Är det att du tycker dem är fula på bild?
Eller är det att dem är fula på dig?

Jag har många kläder och skor som är rent av fula på galgen och ser ut som ehh ska du ta på dig det där?

Men på kroppen och i rätt sammanhang blir det fint, men för att veta det måste man ju prova.
Fler än en gång har jag ändrat uppfattning efter att ha provat både kläder och skor på.

Efter att ha tränat en del så vet jag ju vilka skor/kläder som jag brukar tycka är fula för ögat men snyggt på och vise versa.

Jag tycker det är svårt att få grepp om vad du söker, därför blir förslagen inte bättre än i tråden. Du är normalbyggd, men upplever att du har breda vader och lite vidd över rumpan. Rätt? Inga höga klackar, men lite klack kan det vara (inte helt platta skor alltså). Eller? Du har en bas med jeans, kan tänka dig kjol och har även ett par kostymbyxor i garderoben. Har jag fattat det rätt?

Själv bär jag ofta en långärmad snäv klänning över jeans. På det en tröja, antingen tajt polo som är lite kortare, eller en vid poncho. Alt. en båtringad, glesstrickad tröja. Det tycker jag ger den siluetts jag är ute efter. Nertill har jag gärna stövlar i samma färg som ovandelen (svart alt. brun), själv har jag gärna klack. En annan praktisk outfit är storskjorta med tröja över, det blir samma effekt som tunika men lite tuffare. Själv har jag svårt för tunika, jag tycker de flesta ser ut som gravidklädda i dem. Och det är svårt att inte få med ryscheffekter och volanger med tanke på modellen. Jag väljer hellre storskjorta i frackmodell om jag vill ha något längre över t ex skinntajts (också då med stövlar till). Gärna en tröja över nu när det är lite kallt.

Har du hunnit surfa runt lite och hittat något du tycker om? Om du lägger ut det med en kommentar (t ex "den här är fin, men jag tycker rumpan syns för mycket") så kan vi kanske komma med förslag och tankar.

Själv är jag överförtjust i alla snygga lågskor som finns ny, särskilt preppylooken tilltalar mig starkt (loafers med lite kortare byxor som och ett snyggt jumpers!). Tyvärr funkar den inte för mig, men jag har säkert 5-6 ballerinaskor i garderoben som väntar på bättre väder. Det finns ju alla typer av dem, från helplatta till lite, lite klack. Från superstrikt advokatstuk till teenage-trash.

Detta tycker jag t ex är en underbart fin sko:http://www.boozt.com/se/sv/lauren-ralph-lauren/ariel_3190500/3190504?navId=5414&group=listing

Senast ändrad:

Breda vader har jag. Det är muskler men gör ändå att det är en del byxor jag inte kommer i. Lite bred över rumpan är jag nog egentligen inte men gillar inte kläder som sitter åt där, förutom att jag vill att jeans sitter bra där. Gillar nog egentligen inte åtsittande kläder öht.
Att du/ni inte får grepp på vad jag gillar är inte konstigt eftersom jag knappt vet själv. Eller jag vet ju tydligt vad jag dissar osv men svårt att sätta ord på det.

Senast ändrad:

Jättefina. Men ska jag ha tunna strumpbyxor och en tunnare klänning funkar det inte.
Nu gör du ett tankefel tror jag. Du ska inte hitta ett par skor som funkar till allt. Du ska hitta flera par skor som funkar till lite olika klädslar och årstider.

Så tänk inte "De passar ju inte till den där klädseln".
Tänk istället "De passar till den här klädseln!".

I det här fallet kanske det är "De där är fina till tjocka strumpbyxor och stickad klänning - va bra! Det är ju perfekt för den här årstiden!"

Jag vet att vi pratar skor men måste ändå bara säga att jag tycker tjejen på första bilden är fruktansvärt klädd, hua!
Dom andra bilderna skulle funka rätt av för mig.

Jag skulle gärna vilja veta hur man lägger in bilder.

Bilden du lägger in måste först och främst vara uppladdad på någon annan plats på internet (tex facebook). Sen högerklickar du på bilden, väljer "Kopiera bildwebbadress" och klistrar sedan in bilden med hjälp av denna lilla rutan
insertimage.gif
. Du klickar alltså på den och klistrar in länken i den lilla rutan som kommer upp!

Dom som ligger på Facebook brukar inte funka eftersom dom är öppna för vänner.
Kopierade till skrivbordet men det gick inte att klistra in här.

Att kopiera till skrivbordet gör ingen nytta, de måste ligga på internet någonstans och vara offentliga.

Men gör bilden tillgänglig för alla på Facebook då?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka