BRIO Sing på grusväg?

D

Diza

Hej!
Jag/vi ska köpa barnvagn och vi tittar på en BRIO Sing- den verkar så oerhört smidig, lätt och med många möjligheter!

MEN!!! Vi bor på landet så den måste kunna köras på grusväg ibland.
Är det någon som vet eller har erfarenheter utav Sing på grusväg så är jag oerhört tacksam!!

//Diza

Sv: BRIO Sing på grusväg?

Min kompis sålde sin ganska fort... Hon går ändå mer i stan än på grusväg.
Hn gillade inte alls att köra på kullersten med den... bara en tanke.
I smala kassor är den väldigt bred bak- en annan tanke.

Sen tkr jag att man får mkt vagn för pengarna... Är ju ett märke som folk känner till och har ett ok 2ahandsvärde.

Jag valde bort den efter att ha pratat med persnalen i affären. Kom hem med en teutonia istället.

Jag skulle inte köpa en Sing ( eller annan vagn med små hjul fram ) om du går en hel del i terräng/grus.

Dessutom tycker jag att det blir stötigt med hårda hjul ( ej luftpumpade ).

Jag har en Babytravel amsterdam en 3 hjulig vagn som jag är väldigt nöjd med.
Den rullar lika lätt på grus som på asfalt, ngt bredare hjulbas bak, men helt ok plus den blir väldigt liten när den fälls ihop.

Har en Emmalljunga som vi köpte när hon föddes, ärligt talat så har jag knappt använt liggdelen & ångrar mig att jag inte köpte en babytravel direkt & hade i en liggdel i den.
Emmaljungan är rymlig & stabil til barnet, men den är tung & tar mycket plats i bagaget.

Babytraveln kostar runt 3-4.000 hos babyproffsen, finns billigare begagnat oxå.

Jag köpte min på blocket för 1.500 kr.

Tyckte min Sing funkade hyfsat på grusväg, men den är rätt "ranglig" då och får gärna lite missljud. På slät väg var den toppen och älskade den verkligen! Tills den slets ut helt på båda bakhjulen och de började svikta. Ok, vi använde den dagligen i varierad terräng, men ändå...
Skulle nog inte rekommendera den om man ska använda den mkt och i terräng.

I snö funkade den förresten överraskande bra, då man kunde låsa framhjulen! :idea: Bättre än i grus!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 660
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 519
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 171
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 046
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar