linnsan

Trådstartare
jag ska ev. skaffa hund och undrar om man kan ha en briard till agility?
undrar även ca pris på en briard tik (valp)?
 
Sv: briard?

Det går säkert att ha en briad till agility på skoj, men tror inte det är nånting man tävlar med. Dom större raserna har ofta problem med höftlederna.
 
Sv: briard?

Jag har en briardtik, hon är av lite mindre storlek och tyckte agillity var jättekul. Tyvärr är jag inte så intresserad och hunden har en knäskada så vi har inte utvecklat det mer...
Om du vill träna och tävla agillity så leta efter en briardvalp med lite mindre föräldrar och ur linjer med bra HD-status.

Jag vet inte vad en briard kostar men skulle tippa på 8-10 000kr som dom flesta andra raser i den storleken.
 
Sv: briard?

min briard kostade 8000 kr.

hon är nu 8 månader och heeelt underbar :love: och väääldigt busig :love:
jag skulle inte kunna få en ras som passar mig bättre än vad briarden gör :bump:

gå in å kolla på min hemsida

www.nogg.se/caroo
alltid kul när nån kommenterar fotona eller skriver nåra rader i gästboken :angel: :angel: :angel:

/ Carro :banana:
 
Sv: briard?

Det går säkert att ha en briad till agility på skoj, men tror inte det är nånting man tävlar med.

Finns minst en briard som är agility-champion, kallas för Ellie och har tävlat SM. Visst, det kanske inte är den ras man tänker först på, de är ju trots allt rätt stora och även om de är energiska som tusan så blir det kanske aldrig det där superklippet. Kan inte agility men min tjej tycker då det är superkul att få leka i agility-hindren efter lydnadsträningen...

Dom större raserna har ofta problem med höftlederna.

Och svenska päron har ofta hårt skal.... Vilket idiotiskt inlägg. Röntga hunden. Är den fri så är det väl bara att köra. Jag skulle satsa på en som kommer från lite mindre linjer, en tik. Trots allt tror jag att storleken har betydelse om du vill satsa seriöst. ;)
Jag tror dock att du får en kompis som alltid vill träna. Bara du är beredd på det så är det nog utmärkt.
 
Sv: briard?

ja, jag vill ju ha en tik:)

det står nog mellan briarden och en pudel..
hur är pudlar i agility? tänker mest på storpudlen då det e den jag antagligen ska ha isåfall:)
tack för alla svaren!:bow:
 
Sv: briard?

jag skulle tro att en pudel är en bättre agilityhund, men briarden har andra fördelar (som sin skönhet :love: ). vad ska du mer göra med hunden?
 
Sv: briard?

jag ska ha hunden till: agility, lydnad, i stallet, på ridturer och som en kompis såklart:)
 
Sv: briard?

jag tror att en pudel går lika bra. briarden är mer reserverad mot människor (och kan t o m vara rädda, har sett dem backa vid tandvisning) och har mer vakt i sig, men samtidigt är de mer sansade i skallen. jag har inte så mycket erfarenhet av pudel, så hur den funkar får någon annan berätta.
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 261
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 159
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp