Briar-Donnerfly-Good future???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Angela
  • Startdatum Startdatum
A

Angela

Funderar på att betäcka mitt hbl sto som är e:donnerfly-good future med briar,,vad tror ni om denna kombinatin?Det är ett tag kvar då mitt sto bara är 1år,men skulle vilja höra lite vad ni tycker om tanken.
Mvh :banana:

hej jag har praktiserat två veckor på team piaff där d har donnerfly och lasse som äger ställaet sa att briar-donnerfly av kommor blir väldigt långbenta och höga hästar

Jag hade nog tagit någon ädlare hingst då jag bara har sett ganska grova hästar både e:Donnerfly och e:Good Future ,dock fina förrutom en e:DF på176cm. Men du har ju tid på dig, titta på Karolinger.

Karolinger hade något skit i sina simmare i så sent som för två veckor sedan (könssjukdom?) men det kanske går fort att råda bot på?
Hingstarna måste tydligen testas som rena under ett par prov innan de får insemineras med igen.

Fem prov måste vara godkända. Han hade sista provet godkänt förra tisdagen. Tyvärr brunstade min redan på fredagen så det fick bli Danzas istället.

I mina öron låter det som en härlig kombination men samtidigt blir det nog väldigt stort och ev. grovt, kanske en lite lättare och mindre hingst? :)

När jag ser kombinationen av linjerna tänker jag "bjässe med massa och långt som ett tåg"...

...om man tänker just Briar-Donnerfly-Good Future. ;)

Varför inte fundera på en lite nättare hingst? :confused:

Briar är ljuvlig och mitt sto väntar föl efter honom just nu...men hon är liten(163 cm) och kortlinjerad och ganska nätt i sin typ.Nog för att jag gillar Briar men här håller jag med Rodde faktiskt. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 361
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 779
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar