Breeders Trophy ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Onelove
  • Startdatum Startdatum
O

Onelove

Hej. Jag skulle behöva hjälp!
Min häst är ansluten till Breeders Trophy och han är född 04= blir fem i år.
Vad kan jag göra med det ? Är det nåt spec jag kan tävla honom i? Eller hur kan jag dra nytta av det?
tacksam för svar

Sv: Breeders Trophy ?

BT är årgångstävlingar med final på Svenskt Avel&Sportchampionat på Flyinge i oktober. Rejäla premier till uppfödare oh ägare. Info för året kommer i slutet av februari på www.swedehorse.com.
Kvalen är för hopphästar vanliga tävlingar, 1.20 tror jag, för dressyrhästar FEI unghästprogram på speciella kvaltävlingar, se regionala proppar. För deltagande måste man dels vara ansluten, dels lösa deltagarbevis.

Tack för upplysningarna. Jag har också ett sto född -04 och hade samma funderingar. Mer finns att läsa på SwedHorse, ASVH länkar till dom.
Men jag försökte köpa ut deltagarbevis. Det kanske inte går redan nu? För jag strandade på alla frågorna.:confused:

Tror att man kan lösa deltagarbevis tidigast i början av mars-09, man får inte börja kvala förrän i april (Om jag minns rätt?, Nya Kvalregler i år vad gäller datum...)

Vid vilken ålder ska hästen deltaga i Breeders Trophy och hur höga/svåra är klasserna i dressyr och hoppning? Var anmäler man sin häst?

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Shaggy
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
971
Senast: Ketrawzc
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 060
Senast: Emuliiaa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka