Brännässlor

krabba1

Trådstartare
Eftersom jag inte längre har någon egen hund går jag ut med en annans hund varje dag.Hunden är en blandning av Bordercollie och Bernersennen ,drygt 7 år,som är otroligt snäll och lydig.Men han har ett par egenheter,han äter ofta en speciell sorts jord och han betar ibland på brännässlor.Inte bara på små utan han kan gå in i ett nässelsnår och beta på meterhöga plantor.Jag är inte rädd för något utan bara nyfiken på varför han gör detta.:confused:

Eftersom jag inte längre har någon egen hund går jag ut med en annans hund varje dag.Hunden är en blandning av Bordercollie och Bernersennen ,drygt 7 år,som är otroligt snäll och lydig.Men han har ett par egenheter,han äter ofta en speciell sorts jord och han betar ibland på brännässlor.Inte bara på små utan han kan gå in i ett nässelsnår och beta på meterhöga plantor.Jag är inte rädd för något utan bara nyfiken på varför han gör detta.:confused:
Lite udda att beta brännässlor, min hund äter visserligen gärna gräs men undviker brännässlor. :) Men antagligen ingen större fara för hunden

Det sägs att brännässlor inte bränns i munnen. Jag tänker inte prova.
De innehåller ju mycket nyttigheter så är nog ingen fara.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 364
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Jag vet att valpar bits, men hur vanligt är det att de hugger och framförallt, vad kan man göra åt det? Valpen ifråga är ca 7 månader...
2
Svar
20
· Visningar
5 181
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 481
Senast: Zewz
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 244
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar