Bra termos

sthu

Trådstartare
På jakt efter en bra termos.
Med bra menar jag håller värmen länge. Minst en liter.

Vi ska ha den till att blanda modersmjölksersättning, så vattnet ska kunna hålla ungefär 37 grader eller däromkring. Ju längre tid desto bättre.

Helst inte för dyrt heller, vi kommer använda den några enstaka gånger förmodligen.
 
Jag upplever också att våra Thermos håller värmen bättre än många andra (läs: framför allt olika no-name termosar).
 
Håller med om tipsen ovan gällande termos, men vill off topic tipsa om ersättning på tetra, ifall det bara är enstaka tillfällen. Mitt yngsta barn drack den rumstempererad, så det var väldigt enkelt på resande fot.
 
Håller med om tipsen ovan gällande termos, men vill off topic tipsa om ersättning på tetra, ifall det bara är enstaka tillfällen. Mitt yngsta barn drack den rumstempererad, så det var väldigt enkelt på resande fot.
Tetror har vi för korta utflykter. Men jag upplever att de mättar sämre än pulvret man blandar själv (med egen blandning blir han mätt på 150 ml, med tetror behövs minst 200 ml). Så nu när vi ska ut på längre resa tänkte vi testa termos istället :)
 
Jag har också den termos flera tipsar om i tråden och den håller värmen på kaffet hela dagen om jag har med den till jobbet. (Hatar kaffet i automaten så har alltid eget med mig.)
 
Tipsar om att ha en termos med hett vatten, och en vanlig flaska med rumstempererat vatten, man lär sig snabbt att blanda till rätt värme och riskerar inte att bli för kallt under dagen.
Det här tipsar jag också om, eftersom det dessutom inte är bra att ha modermjölksersättning varmhållen för länge.
Ett annat tips är att blanda rätt mängd pulver, men för lite mängd vatten och ta med sig flaskan i en kylväska om du ändå har kylväska med dig, och bara fylla på med varmt vatten, när du lärt dig hur mycket varmt vatten du behöver till varje måltid. Det var bra vid tillfällen när mina var väldigt kinkiga och hade svårt att vänta (hade speciellt en sådan som var väldigt stressad vid måltider och det var min första så jag blev stressad själv... ingen bra kombination).

Är ni i väg utan möjlighet till att diska flaskan efter varje måltid så ha mer än en flaska och ha en skvätt vatten i flaskorna, fyll på med pulver sedan och mer kallt och varmt vatten till rätt temperatur, avsluta med vatten. På så vis sätter inte pulvret sig i botten eller i nappen.
 
Det här tipsar jag också om, eftersom det dessutom inte är bra att ha modermjölksersättning varmhållen för länge.
Ett annat tips är att blanda rätt mängd pulver, men för lite mängd vatten och ta med sig flaskan i en kylväska om du ändå har kylväska med dig, och bara fylla på med varmt vatten, när du lärt dig hur mycket varmt vatten du behöver till varje måltid. Det var bra vid tillfällen när mina var väldigt kinkiga och hade svårt att vänta (hade speciellt en sådan som var väldigt stressad vid måltider och det var min första så jag blev stressad själv... ingen bra kombination).

Är ni i väg utan möjlighet till att diska flaskan efter varje måltid så ha mer än en flaska och ha en skvätt vatten i flaskorna, fyll på med pulver sedan och mer kallt och varmt vatten till rätt temperatur, avsluta med vatten. På så vis sätter inte pulvret sig i botten eller i nappen.
Jag kommer inte ha blandad ersättning i vare sig termos eller flaska. Har en burk med pulver med mig och blandar upp vid behov. Aldrig att jag skulle ha den färdigblandad i flaska/termos så länge! Vi häller ut efter några minuter hemma liksom.
Har alltid minst två flaskor med oss. Minst.
 
Vi har gjort samma som du tänker @sthu . Twistshake skickar med små pulverburkar till deras flaskor, supersmidigt.
Thermos-termos är absolut bäst.
 

Liknande trådar

Hemmet Börjar bli lite less på mina lakan från Ikea (Ullvide) då de inte blir riktigt rena i tvätten + att jag ofta måste tvätta madrasskyddet...
Svar
16
· Visningar
566
Senast: Jfrelin
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 457
Senast: __sofia__
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 880
Senast: sthu
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 837
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp