Bra skydd under 500 spänn?

Z

zoowie

Som frågan lyder, finns det bra skydd under 500 spänn?
Är inne på att köpa Eskadron Flexisoft, men dem är ju inte dem billigaste. :D
Visa era skydd & hur mkt dem kostar och fördelar/nackdelar.

Sv: Bra skydd under 500 spänn?

Som frågan lyder, finns det bra skydd under 500 spänn?
Är inne på att köpa Eskadron Flexisoft, men dem är ju inte dem billigaste. :D
Visa era skydd & hur mkt dem kostar och fördelar/nackdelar.

Om du går in på Hööks hemsida sen går du till Sortiment Häst Sen till hästen. Klicka sedan på benskydd. Så kommer du ner till ett par röda skydd som heter EQUI-GUARD® EXPERT SENSKYDD. Jag har sånna och dom är jättebra. Enligt mog asså :)

Köpte Hampa PRO skydd på Gekås (liknar Catagoskydden). Det är både bakbens- och frambensskydd i samma förpackning. Bra passform, rejäl kardborre och utseendemässigt helt ok. Jag tror att jag betalade 365:- eller strax under 400:- för dem ;)

När det står att dem säljes i set, menar dem att man får ett par framskydd & ett par bakskydd för 549 kr då?

*jag är så dålig på det här:D*

Köpte ett par Eskadron senskydd igår för typ 480 kr. Satt super bra på min häst =)

tycker inte att det finns jättemkt för under 500:-

men jag tycker lamicell verkar bra, eftersom det ingår både baksydd och framskydd. det är helt okej kvalité vad jag vet, 75% av hästarna i stallet har såna;)

Pro-skydden är populära som sagt. Sen om det är Lamicell, Catago, Hampa eller Norton osv tror inte jag spelar någon roll. Verkar vara samma skydd med samma kvalitet - bara olika märken. Hampa kostar 269 :-/set om 4 på Ge-kås. De andra ligger lite högre, upp till 600 :- ofta.

Kan ju säga att det egentligen är exakt samma skydd förutom att det är inte är samma märke. Jag kör med Hampa dom är super bra:d

Nu har jag verit & köpt skydd i alla fall.
Men det blev inte så billigt :D Köpte mina Eskadron Flexi Soft :love:
Heelt underbara :love:

Köpte ett par BR senskydd idag, bara för att ha ett par blå och ett par svarta =) Såg bra ut och kosta bara 249 kr(fram) nån som vet nåt om hur dom e?
Bild(inte på mina dock)
292000.jpg

*KL*
Lamicell skydden verkar ju helt OK, och ligger ju rät bra till prismässigt. Vann ett set med senskydd på en tävling för nåra veckor sen :), har bara testat dom en gång men tycker dom funkar riktigt bra, gillar deras bakskydd..

Jag hörde av en person att Pro-skydden (kommer inte ihåg vilket av märkena det var) gav "brännmärken" av kardborren.
Har någon upplevt det här med sina skydd?

Jag har Lami-Cell de är super bra:D

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
471
Senast: attheedge
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 233
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix