Bra omplaceringar

Sv: Bra omplaceringar

Min omplacering var aldrig ute på annons. Uppfödaren visste att jag letade så när han dök upp fick jag kontaktuppgifter och det kändes bra så han fick flytta hem till mig.

Jag tror det kan vara lite svårare iom att du letar så brett. Det är nog lättare för en uppfödare om du letar efter just deras ras. Annars är det bra att bli vän med uppfödare på facebook. Många lägger ut det där först.

Såg att det fanns 2 vuxna hanar på dvärgschnauzerns hemsida plus två yngre hundar, tik och hane.
Kan det vara något?

Såg just att en bekant till mig söker fodervärd till toypudeltik 2½ år. Västmanland. PM:a för kennellänk om det är av intresse.

Dvärgschnauzrarna har jag kollat på, dock är min sambo väldigt anti skägg men övertalning pågår. Jag hade däremot kunnat tänka mig både dvärg och "vanlig".

Pudel är inte min grej, tyvärr.

Det jag har kollat på är framförallt lapsk vallhund, tollare, Golden och västgötaspets. Men även schnauzer, cocker spaniel, finsk lapphund, Aussie m.fl är intressant. Idag har jag iallafall skrivit till omplaceringsansvarig för några raser samt några uppfödare. :)

Jag skulle vilja säga att en aussie kräver mer än "lagom mycket". Om jag nu utgår för vad som brukar menas med det uttrycket.
Så om du inte är ute efter en träningsnarkoman är kanske det inte riktigt rätt :)

Aussien håller jag helt och hållet med dig om, där är det om det skulle dyka upp en "latare" individ som jag skulle slå till. Har flera bekanta som har sånna till träning och tävling, där skulle jag kunna tänka mig att ha 2 av 7 hundar och dom är inte lika mycket arbetsnarkoman som de andra.

Jag vet om en korthårig collie för omplacering, tik som verkar passa dina behov jättebra. Dock vill hon tydligen inte bo med små barn.

Kh collien hade varit intressant om det inte hade varit det där med barn. Under omplaceringens livstid kommer det antagligen finnas småbarn. :)

Aussien håller jag helt och hållet med dig om, där är det om det skulle dyka upp en "latare" individ som jag skulle slå till. Har flera bekanta som har sånna till träning och tävling, där skulle jag kunna tänka mig att ha 2 av 7 hundar och dom är inte lika mycket arbetsnarkoman som de andra.

Då förstår jag :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en 8-årig hanhund av liten sällskapsras som levt med mig sen han var valp. Jag vill inte gå in på detaljer, men kort sagt så har... 2 3
Svar
57
· Visningar
8 913
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 874
Senast: AnneB
·
Övr. Hund I mina hundinförskaffartankar (chihuahua nr två) har jag allt mer börjat överväga en unghund eller vuxen omplacering snarare än en valp...
Svar
18
· Visningar
1 550
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med... 2
Svar
29
· Visningar
4 038
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka