bra kattnamn till en hane!

F

fannnyyy

Den första februari, får jag och min familj hämta våran söta kattunge,som då är 12 veckor :rofl:

och nu skulle vi behöva lite hjälp med bra namn! helst nånting med t eller s i, efter som katten lyssnar till de väldigt bra, behöver allas ideer, ingenting är fel! :bump:

kram från fanny med familj! =)

Sv: bra kattnamn till en hane!

hmm har du inga bilder?

mina föräldrar döpte sin till sixten, och har en till som heter Katzor :p

jag har döpt mina katter till långa namn, för då kommer man snart på ett kortare smeknamn - vilket är lättare när man känt katten en stund.

min äldsta katt heter Nicky Hilton (kullsystern heter givetvis Paris). Till en början kallades hon mest för Nicky eller Nicksi. Vilket senare blev Vixen. Vilket blev Pixi - som hon kallas idag.

den näst äldsta heter Grace Kelly, men kallas för Tassen.
min kompis tyckte nämligen att det var en mycket söt "tissetass" och sa hela tiden att "tissetassen tycker/gör/är.." vilket förkortades till "tassen tycker/gör/är" efter en stund. och det sitter kvar. ibland heter hon dock grisen, om hon är "dum" :angel:
min farmor sa dock att den riktiga Grace Kelly, som katten är döpt efter, dog efter att hon blev påkörd. får hoppas att det inte händer Tass..

yngsta heter Little Nicky (döpt efter en film, avkomma till pixi)
men hon kallas för emelie.. helt ologiskt. min kompis skulle haft henne, så det blev "emelies katt.." i början när hon var namnlös vilket blev "emelie". men det är ju tämligen opraktiskt att ha en katt och en kompis som heter samma sak, så det får utvecklas nåt nytt namn till katten så småningom

Jag tycker att Tarzan, Trasan och Cesar är fina namn.;)

Rasmus heter min katt men han kallas för säkert 100 olika namn minst!
Bla. Ratsen, Bleknos och Kattjävel :p

Hade en guldfisk för ett par år sedan som hette Moltas, rätt gulligt tycker jag^^ hehe... Nu har jag en kattpojke som heter Assar, eller Azzar om man vill :D

Min katt heter Paris Hilton (aka Spurs), och hennes bäbisar fick heta Britney Spears ("Bäbis"), Email (avlivades när han var en dag gammal), Seann William Scott, Calista Flockhart och Kristy Swanson :D

Det är ju lite roligare med kändisnamn och så kallas det annat.
Det är alltid lika roligt när folk frågar vad min katt heter egentligen, när jag sagt att hon bara kallas för Spurs ;)

Jag bara Älskar namnet Milgo , vet inte vad jag fått det ifrån :D

Varför är det egentligen viktigt att ha könsepitet på djur?
Det är ju inte direkt som att folk i allmänhet har för avsikt att ha sex med dem?
Dessutom borde ju könsgränser vara tämligen oviktiga om man redan gått över artgränser?

om jag får en killkisse så ska jag döpa den till KARO.

Den första februari, får jag och min familj hämta våran söta kattunge,som då är 12 veckor :rofl:

och nu skulle vi behöva lite hjälp med bra namn! helst nånting med t eller s i, efter som katten lyssnar till de väldigt bra, behöver allas ideer, ingenting är fel! :bump:

kram från fanny med familj! =)

* Tussilago
* Santiago
* Mistral
* Mazarin
* Maskot
* Kismet

Jag har haft två hankatter, de hette Ture och Muffin.

När våran ena honkatt fick ungar döpte vi hanarna till Sudden, Frasse och Aslan. Honorna fick heta Selma och Tessan.

Hoppas ni hittar ett namn som känns rätt till eran sötnos!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 248
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 799
Senast: cassiopeja
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 260
Senast: monster1
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 480
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar