Bra byråer till sovrum

Rie

Trådstartare
Nu ska de gamla möblerna ut ur sovrummet. Vi vill ha lite förvaring så vi funderar på två likadana byråer bredvid varandra, max 50 djupa.
Vill göra sovrummet lite i orientalisk stil men har vit säng och sängbord så byråerna bör ju vara det då också.
Så, hur får man till en orientalisk stil till detta ? Och var finns de perfekta byråerna?

Sv: Bra byråer till sovrum

Vi har en MALM-byrå från IKEA med sex lådor, den är 48 djup och sväljer helt otroliga mängder kläder och annat, bottenlös nästan. Vi har i ek, men jag kan tänka mig att de skulle bli snygga i orientalisk stil om man körde på brunsvarta istället? Med lite prydnadssaker ovanpå då, givetvis, i guld såklart! :love:

Malmrackarna måste man ju förankra i väggen enligt hemsidan. Det vill inte jag.
Har ni era ståendes "lösa"?

Nu har jag ingen MALM själv, men mamma har den den höga, smala, varianten och den behöver absolut inte förankras utan står stadigt som den gör och därmed vågar jag påstå att en bredare och lägre inte skulle behöva fästas i vägg heller. :D

Allt som är över 70 cm i höjd måste förankras i vägg enligt Ikea. Jag tror de har anammat det amerikanska säkerhetssystemet med att varna för allt för att slippa få fan om nåt händer.

Jag förankar ingenting, inte ens hyllorna som är 2.10 höga. Tunga saker i botten och lätta i toppen så står de rätt stadigt av sig själv.

Jag har också Malmbyråer i sovrummet, tre stycken i två olika storlekar.
De är suveräna!

Och här förankras minsann ingenting ;)

Jag har två Malm med 4 lådor och de är inte fast i väggen men kan tänka mig att de skulle tippa om ett barn klänger på en utdragen låda. (Har inga barn :D)

Haha, förankra... right :p Sånt sysslar inte vi med. Den står stadigt ändå!

Eller ja, när jag skulle fylla byrån första gången så gjorde jag misstaget att öppna de fyra översta lådorna, som var fulla med kläder, och luta mig mot en av dem medan jag pratade i telefon, och lämnade de tre understa tomma... Då började den tippa lite :D Men vid användning med sunt förnuft så står den jättestadigt. Jag gillar vår jättemycket, som sagt, den sväljer typ hur mycket som helst.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 650
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 126
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 611
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar