LitenIsa

Trådstartare
Mycket frågor om hur den och den banan är att rida. Men ingen har hittils (vad jag kan se) nämt Boxholms, då främst deb häst eftersom det är vad jag ska rida.

Så min undran är alltså. Någon som vet hur Boxholms terräng är, eller hela anläggningen i sig är egentligen intressant. *Hoppas hoppas hoppas* de inte är kända för titthinder för då vågar jag nog inte åka :D .

Sv: Boxholm?

om jag inte minns fel är det den banan som har en typ bäck som man ska rida igenom...*rätta mej om jag har fel*

har hört att den inte är så lämplig för unghästar men jag har inte varit där själv...

Okej. Vatten har vi inga problem med *peppar peppar ta i trä och allt vad det heter*.

Det vi har problem med, egentligen inte vi utan bara min pålle, är tex diken som kommer plötsligt, hinder som ser alldeles för utsmyckade ut. Tittsaker helt enklet.

Kan även tilllägga att han är inte unghäst utan bara lite tramsig ibland. :angel:

De har den 2 - 3 Juli. Tror att det var så att de hade * och lätt på lördagen och deb på söndagen.

Jag var där för två år sedan och red MsvB (hette väl 1.10m då?). Jag gillade banan. Vattenhindret var inte helt lätt. Vi hoppade en stock, ett kort galoppsprång, en till stock och ner i en rinnande bäck som hade ganska dålig botten :smirk: Några ekipage stog på öronen eftersom botten gav vika, inte så kul kankse...
Däremot vet jag inte om det är något annat vattenhinder med i debutanten?

Så om man blir lite för varm när man rider kan man alltid ta sig ett dopp i bäcken då ;)

Nix, tyvärr inte... Hade tänkt debutera cnc* men jag får inte ledigt plus att hästen ev ska till söderhamn och gå spel.
Ska du dit?

Jag har bara ridit Boxholm på ponny men jag minns banan som ganska knixig och att vissa hinder kom ganska fort. Det här var ju iofs ett tag sedan (drygt 10 år :eek: :cool: ) så det kan ju vara annorlunda nu.

Jajjemän :D Glömde att säga att man nog ska ta med sig stora myggsprayflaskan. Sist vi var där var det otroligt mycket flygfän, det är väl perfekt kläckningsställe där. Mycket vatten, varmt och fuktigt :smirk:

Okej. Om jag satsar på Myggspary och flytväst så borde jag ta mig levande igenom terrängen oxå.

Mest orolig för att det ska vara massa "konstiga" hinder. Min häst är otroligt tittig.

Jag red en debutant där för ett par år sen.
Trevlig terrängbana. Dressyren gick på gräsmattan framför "slottet" och hoppningen gick på en äng... terrängbanan var varierande och med mycket vettiga hinder. Lite lagomt kuperad.
Tyvärr så missade jag mål på banhoppningen o blev utesluten, fick rida terrängen utom tävlan.

Jag var där förra året med min unghäst. Då jag vet att han har vattenskräck åkte vi bara dit för att miljöträna. o det blev som jag trodde stopp vid vattnet o sen var det bara att gå hem... :crazy: Vattnet är som sagt en liten bäck inne i en mörk skog.. Så det ser nästan svart ut. :eek: I övrigt var det inga hinder som var överutsmyckade, inte som jag kommer ihåg det iaf.. Jag funderar på att göra ett nytt försök i år, om jag hinner träna något innan vill säga.. :smirk:

Jaap det borde du, du får utveckla en kombinerad skyddsväst/terrängväst och ta patent på :idea: Eller så får du sätta såna där flytringar som barn har på armarna på pållens hovar :D

-lån-

Kan tillägga att banhoppnings-banan är inte rolig i boxholm, om dom inte har ändrat på den sen jag har varit där....

Försöker att träna mycket. Fast vi har bara tillgång till en bana inom normalt avstånd att träna på så det är svårt att få in massa andra hinder :crazy: . Hoppar stockar och diken i skogen men det blir inte riktigt samma sak. Men övning ger färdighet.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 758
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 724
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 323
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 965
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar